110918 - Freja 4 månader = smakportion!

Idag blir Freja hela 4 månader.
Tänk, vad tiden går fort när man har roligt (och fullt upp)!



Premiär för smakportioner idag alltså, och det firade vi med en potatis.




Hon fullkomligt vräkte i sig (haha, nu låter jag som Anna i Solsidan när Wilma har ätit tacos :-D) och så fort Mats satte skeden i munnen på henne så tröck hon sig liksom mot den och ville ha mer mer. Hon åt upp nästan en hel potatis, liten iofs, men ändå! Så var det INTE första gången Ronja åt. Då var det också potatis som stod på menyn, men Ronja grimserade och spottade ut det mesta. Annat var det med fröken idag. Hoppas det fortsätter!

Just nu ligger hon hos pappa och äter modersmjölksersättning. Vi har gett det några kvällar nu, och hon verkar äntligen acceptera det och tycka att det är gott. Min mjölk har börjat sina och hon blir arg vid bröstet. Dessutom är den väldigt blaskig på kvällarna, så då är det bättre att hon får ett ordentligt mål mat innan sänggående, och så får min mjölk rinna till lite. Då finns det gott om mat när det är dags för den eventuella nattamningen. Det är skönt att kunna ge bröstet på natten, och slippa hålla på med flaskor mitt i natten. Vi ska på bvc på onsdag, så får vi se hur hon går upp i vikt. Hoppas på positivt besked!

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Oj redan 4 månader, tiden går så fort! Kul att hon gillade potatisen :)

Kramar

2011-09-21 @ 19:08:42 | http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback