110909 - Fredagsbarn & förvällning

Idag är det fixardag här hemma, vilket innbär:

Tvätta
Städa badrum
Dammsuga
Förvälla kantareller & frysa in
Vika tvätt


Vi ska försöka ta oss bort till lekparken en sväng också i det härliga höstvädret.
Klarblå himmel = I LIKE!

På förmiddagen har jag förvällt all svamp.
ÄNTLIGEN är jag färdig! Det tog ett tag och jag "tandemförvällde" i tre kastruller samtidigt :-D
Det blev 9 påsar i portionsstorlek, så med dom tre vi fick av Mats mamma så har vi nog så vi klarar oss genom vintern. Det kan ju hända att jag får något ryck och går ut i skogen och letar igen. Vi får se...


Färdig!


Den obligatoriska provsmakningen!


Mina fina fredagsbarn! <3


Ronja tog en rolig bild av mig :-D


Foto taget av Ronja

Nu är det amning till lillan innan jag och Ronja får lite mat i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback