Vår dag

Första natten hemma med två barn gick superbra! Vi satt uppe länge och Freja åt vid halv två, sen somnade hon och sov till sju imorse. Då ammade jag och sen tog Mats med henne upp för extra mat och jag fick sova vidare till strax efter nio. Skönt! Ronja vaknade vid halv åtta och gick upp och gjorde pappa och Freja sällskap i soffan. Freja hade somnat på Mats bröst och så vill Ronja också ligga där, så då låg hon där bredvid Freja och klappade på henne. Dom är så söta tillsammans och Ronja är verkligen jätteduktig. Hon klappar så försiktigt och vill gärna vara med när vi håller på med Freja. Och så gillar hon att pussa på henne. Söta unge! <3
Vid lunch kom Tessa & Micke hit och hälsade på. Tessas mage hade växt jättemycket nu, sen sist vi sågs! Åh, vad mysigt!
Sen har vi varit i affärn och visat upp Freja för dom som jobbade idag. Gunilla blev helt till sig och bar runt på henne :-D Stackars Ronja kommer totalt i skymundan. Usch, det är synd om henne! Men jag brukar försöka prata med henne när det är mycket uppmärksamhet kring Freja.
Mats har varit duktig och klippt gräsmattan och trimmat.
Vi träffade Per och Carro förut också, dom var här ute och hälsa på Pers mamma, och passade på att säga hej. Dom fick sig en snabbtitt på lilla Frejsson och hon fick paket. TACK Lindéns för fina kläder :-)

Idag har bröstmjölken verkligen runnit till, och Freja har klarat sig utan tillmatning. Nu ska vi försöka inatt och se om hon sover lika bra på bara min mjölk. Det hörs nu när hon äter att det kommer mat och att hon sväljer. Det har man liksom inte hört förut, men då var det ju så lite mjölk. Men nu så ska jag göda henne :-D Nackdelen är att det spänner och gör ont i brösten och rädsla för mjölkstockning hänger ständigt över mig. Fördelen (enl Mats iallafall) är att jag ser ut som Dolly Parton :-D

Nu väntar tevesoffan, men först ska Freja äta. Om fröken behagar vakna så klart. En riktig sömntuta är vad hon är :-)


Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Inte mycket nytta med dom Dolly Parton tuttarna för det går ju inte att klämma på dom direkt ;)



Har ni gett Ronja nån present nu när hon har blivit storasyster? Så får hon också uppmärksamhet och känner sig viktig :)



Kram

2011-05-22 @ 21:04:07 | http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback