Min underbara dotter

Lilla älskade Freja Helena... Nio dagar gammal idag. När vi var på sjukhuset idag kändes det som att det var jättelänge sen vi var där, samtidigt som den jobbiga känslan infann sig igen. Det var jobbiga dagar när vi var tvungna att stanna kvar på sjukhuset... Och så trodde man att allt var bra när vi fick åka hem, och så blir det det här med vikten nu. Fy vad jobbigt! Jag vet iofs att det inte är något farligt, och så lite väger hon ju inte. Men ändå... Jag är ju hormonstinn och gråtmild som det är redan. Usch!
Men idag när jag har ammat varannan timme, så tycker jag att det känns som att hon har ätit ordentligt och hon har varit riktigt vaken och aktiv, till och med skrikit. Trodde aldrig att jag skulle bli glad för att höra mina barn skrika, men det känns skönt att hon visar lite temprament och säger ifrån osv.
Vi var in på HM idag inne i stan och köpte ett par pyjamasar till Frejsson. Vi har bara i stl 56, och dom är stora som hus på stackarn. Så nu shoppade vi två stycken i stl 50 åt henne, och Ronja fick ett Hello Kitty-gosedjur. Jag var in på Polarn o Pyret och köpte en svart amningst-shirt. Jag ville ha något nu när jag ska amma så ofta. Ska kolla Tradera också om jag kan hitta något billigt.
Igår skrev jag på papper om Frejas namn, så imorgon ska dom skickas in tänkte jag. Så hon slipper heta Flickan Axelsson i folkbokföringen...

Hon är så lik sin farmor den här lilla tösen. Det är något med hennes näsa.
t;div style="text-align: center;">
Hon är världens vackraste, tillsammans med sin syster.
Ronja älskar verkligen sin lillasyster, även om hon kan vara lite oförsiktig ibland, men det är ju bara oförstånd. Hon vill aldrig göra henne illa medvetet. När Freja tittar mot henne så blir hon jätteglad och utbrister "Hej Freja!", så gulligt! Alltid ska hon pussa god natt och hjälpa till att stoppa in nappen och lyfta henne. Så fort hon gnäller lite så säger Ronja
- "Jag tror att hon är lite hungrig mamma".

Det är så fint att se dem tillsammans och det ska bli så roligt att se dem växa upp tillsammans och när dom börjar leka tillsammans.

Älskade ungar <3

Trötta Freja igårmorse i mammas och pappas säng.


Ännu tröttare för en stund sen här bredvid mig i soffan.


Nu ska jag amma!





Kommentarer
Sara - Mamma till Max 2,5 år

Tack för grattiset =)! Kan tänka mig att det är fullt upp nu som tvåbarnsmamma. Hoppas ni har det bra och att det inte varit alltför jobbigt för lilla Freja i värmen!



kram

2011-06-04 @ 23:28:45 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback