Dagen då Mats tapetserade.

Idag blev det alltså gjort, äntligen! Mats var så duktig (med tanke på att det var första gången han gjorde det) och det blev så snyggt! Himla skönt är det att det bara var en vägg :-)

Jobbet hade börjat...
Det närmade sig slutet...
Sista lilla biten sätts på plats...
Så här nöjd var han med sig själv :-D
Den fina Mumin-tapeten.
Närbild.
Det färdiga resultatet tillsammans med golvet och en av de vita väggarna.
Nu står ny fönsterbräda, lister och foder på to do-listan, sen kan vår prinsessa flytta in i sitt nya rum. Gissa om hon blev lycklig idag när hon kom hem från dagis, och fick se rummet. Hon ÄLSKAR Mumin :-)
Både jag och Mats är supernöjd med tapetvalet, och det blev verkligen fint tillsammans med det mörka golvet.

Igår köpte jag (som min svägerska hämtade upp) två rosa mattor på en Bloppis-sida på Facebook. Kanonbra sida där folk i Norrköping med omnejd lägger ut barnartiklar till salu, allt till loppispriser. Så jag la vantarna på två rosa "långhåriga" runda mattor (1 m i diameter) för 50 kr. Så nu har vi någonting att lägga på golvet i Ronjas nya rum, och så är det inte hela världen om man gör sig av med dem sen, eftersom dom var så billiga. Riktigt stark härlig rosafärg var det på dem också. Det behövs eftersom det är ganska mycket vitt i rummet. Kommer bli kanon tror jag :-)

Kommentarer
Sara - Mamma till Max 2,5 år

Å så snyggt det blir! där kommer Ronja trivas =)

2011-05-05 @ 22:14:15 | http://sarasrum.blogg.se/
Emma - mamma till Meja och Alvin

Förstår att Ronja var nöjd med den där tapeten :) Ska bli kul att se hela rummet sen!



Kram

2011-05-06 @ 09:46:36 | http://emmaoskrutten.blogg.se/
Linda

åhh vilken fin tapet! wow!



Kommer bli kalasfint när det är klart!

2011-05-07 @ 14:02:03 | http://familyspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback