110527

Imorse var jag på återbesök på BB för att kolla mitt höga blodtryck. Det hade gått ner och var nu helt normalt. Så himla skönt att kunna släppa det! Särskilt eftersom vi fick mindre roliga nyheter på BVC igår... Freja hade bara gått upp 10 gram, så nu är det intensivamning som gäller varannan timme dagtid och väcka var fjärde timme på natten för mat. Fy vad jobbigt det känns! Det är ju omöjligt att veta hur mycket hon äter när man ammar, eller vilken kvalité min bröstmjölk har. Jaja, vi testar detta tills på tisdag då vi har ny tid. Om hon inte går upp då så måste vi börja ge lite ersättning. Caroline på BVC tror att det beror på allt som var i början av hennes liv, med gulsot osv. Min mjölk rann ju till mycket senare den här gången än vad den gjorde med Ronja, men det var ju för att hon solade mycket och jag var tvungen att pumpa. Håll tummarna!

Annars har vi inte gjort så mycket idag. Det regnade och åskade förut, och jag och Freja tog oss en tupplur på sängen. Man blir väldigt trött av att amma, och när jag nu dessutom måste ställa klockan på nätterna för att gå upp och amma, så är jag ÄNNU tröttare. Så det var väldigt skönt med en liten sovstund på eftermiddagen. Sen städade vi undan lite och fixade tacos och så kom farmor och farfar på middag. Trevligt och väldigt uppskattat! Dom äter bara tacos här hos oss, och dom älskar det lika mycket varje gång :-D

Nu tittar vi på The Green Mile. Har sett den hundra gånger, men den är lika bra varje gång :-)



Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Klart jag håller tummarna för att det ska funka med amningen. Känns det jättejobbigt om du måste ge ersättning?



Kram

2011-05-28 @ 09:02:53 | http://emmaoskrutten.blogg.se/
Linda

åhhhh sååå söööt!

2011-05-28 @ 14:37:52 | http://familyspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback