Sjukling

Ronja blev ju förkyld i slutet på förra veckan, och igår var det riktigt illa. Det pep och rosslade när hon andades, och det hördes att hon hade jobbigt. Så det blev ett samtal till vårdcentralen och vi fick en lite halvakut tid. Väl där konstaterade doktorn att det inte hade satt sig i lungorna i alla fall, utan var längre upp det var trångt, så som det kan bli vid falsk krupp. Så hon fick Lepheton utskrivet. Hela eftermiddagen och kvällen var hon slö och slapp och ville bara ligga ner. Men inatt verkar det som det vände! Efter en hemsk natt med halsbränna för min del och mycket spring in till Ronja som ville ha vatten hela tiden (och sen spydde upp allt vatten I sängen, så man måste börja byta sängkläder mitt i natten) så ringde min väckarklocka kl 6 och det var Mats tur att vabba idag. Jag var så trött att jag nästan mådde illa efter kanske 2 timmars sömn. Usch!
Inatt började hon klaga över ont i örat, och idag har hon gått och hållit sig för vänster öra. Så öroninflammation är det men det får hon ju inget för, om det inte spricker. Och det har det inte gjort, än så länge. Vi ger alvedon och då blir det ju bättre för någon timme eller tre.
Igår var jag i kontakt med bvc som skrev ett intyg om hennes sjukdomar, med tanke på att vi har varit hemma lääänge nu! Jag klättrar på väggarna och det var skönt att komma iväg på jobbet idag och göra undan en massa jobb och prata med arbetskamrater. Nu kan jag med gott samvete vara hemma och vabba resten av veckan.
Vår vision är att hon ska tillbaks till förskolan på måndag. Pessimist som jag är, är jag övertygad om att hon kommer att dra på sig magsjukan som går på avdelningen. Det skulle vara typiskt, eftersom Terre ska komma hit nästa helg. Håll en tumme för att vi slipper magsjuka!

Nu ska vi äta middag :-)


Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Lilla skruttan, nu får hon ta och krya på sig!!



Kram

2011-03-01 @ 20:14:30 | http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback