Ledig torsdag

Jag och Ronja har bara varit hemma och softat. Jag har pluggat en massa körkortsteori,
men en liten sväng var vi ut. Uträttade några ärenden och invigde nya PoP-overallen som kom igår.
Jag är sjukt nöjd med mitt fynd, och den var lite att växa i, så den där kan hon med alla säkerhet ha i höst/vinter, OM hon inte helt plötsligt ränner väldigt på höjden, men det känns som en utopi. Hon har ju aldrig gjort det än så länge, och hon ligger ju lite under på längdkurvan. Eller har gjort i alla fall, från dag ett. Det ska bli spännande att se längd och vikt när vi ska på 2,5-års kontroll på bvc på måndag! Och håll tummarna för att hon är på prathumör, så hon visar upp sina  talking skills :-D

Imorgon är det jobb och förskola igen. Men jag jobbar ju bara till 14, så det blir skönt.
I helgen jobbar Mats, så jag och Ronja ska nog hänga uppe hos Lisa, Marcus och Ida och ha det trevligt. Det är så tråkigt att sitta hemma ensam hela helgen, så det passade ju utmärkt att dom inte hade något särskilt planerat :-)

Nu ska jag se En unge i minuten som jag har inspelat sen i måndags, och bli lite nervös inför min egen förlossning som närmar sig med stormsteg :-S

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Får ni fortfarande gå på regelbundna kontroller hos BVC hos er? Vi var vid 1,5 och sen är nästa vid 3 år...



Kram

2011-03-17 @ 20:57:00 | http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback