En lyckad helg

I fredagskväll var jag och Lisa på teater på Kulturhuset. En kollega till Lisa var med och spelade, och den var riktigt bra! Vi fattade inte riktigt slutet, men det kanske inte gör så mycket :-D
Efter föreställningen var vi på Café Broadway och åt lite mat. En mumsig hummersoppa blev det.
Sen åkte vi hem hit, där Marcus och Mats var med barnen. Ja, barnen sov ju så klart och killarna satt och tittade på film. Dom var kvar en stund innan dom gick den långa vägen hem.
MYCKET trevlig kväll!

Igår morse var det bytardagar på Missionshuset, så kl 8.30 gick jag, Maria och Lisa bort för att hänga på låset när dom öppnade. Vi vet av erfarenhet att det brukar vara huggsexa när dom öppnar, så det gäller att stå långt fram i kön. In och raffade åt mig en massa fina saker, bl a fodrade gummistövlar (som jag var på jakt efter) åt Ronja i stl 23 för 30:-. I like! Sen köpte jag lite byxor åt Ronja, och några tunikor, tajts och ett par t-shirts. Även lillasyster fick sig lite saker, en bodysuit med Hello Kitty på, två par byxor, en pyjamas, Dinglis-tossor och lite annat med. Jag ska fota allt och lägga upp. Jag tyckte att jag hade så mycket i min kasse när jag kom till kassan, men kalaset gick bara loss på 380:-. Jag gillar att handla billigt! :-D Tessa och Micke kom också en sväng och handlade några grejer till sin kommande bebis. Efteråt hängde dom med hem hit och fikade lite innan det var dags för oss att åka och handla lite inför kvällens bjudning.

Vid 17-tiden kom familjen Lindén hit för lite middag och trevligt prat. Vi åt en supergod middag (om jag får berömma mig själv lite) och en underbart god fruktsallad till efterrätt. Och lite vaniljglass till så klart! Ronja och Elliot hade superkul ihop och lekte verkligen bra tillsammans, och det var endast några gånger som det blev gramset emellan dem. Lilla Hedvig, hon sov och åt mest, och var söt så klart! Oj, vad stor hon hade blivit sen vi träffade henne sist. Då vägde hon bara 2,6 ca och nu vägde hon 4,4, och det syns ju sådan skillnad i ansiktet på dem. När dom får lite hull på kinderna så får dom ju personlighet på ett helt annat sätt.
Det var en jättetrevlig och lyckad kväll, och jag hoppas att vi ses till Valborg också!

Idag fick vi först sovmorgon, Ronja vaknade vid 10. Vi åt frukost i lugn och ro och skypade med mormor. Plockade och donade lite och Mats var in i Ronjas nya rum och spacklade lite. Sen åkte vi in till stan för att köpa en present till Micke, innan det bar av mot Söderköping. Vi mötte upp Tessa och Micke på Move in-grillen för lite onyttig kost, sen åkte vi hem till dem. Mats och Micke var ute i trädgården och trimmade häck, medans jag och Tessa var inne och lekte med Ronja.

På det stora hela en jättebra helg tycker jag :-)

Imorgon är det jobb igen. Hoppas min rygg är bättre bara så den pallar med. Hade fruktansvärt ont igår och i natt. Värsta natten hittills med riktig värk när jag skulle gå upp på toa. Kunde knappt stödja på ena benet. Så himla less jag blir på detta :-( Mats säger att det är slutstädat för min del nu innan bebis kommer. Jag får ont vad jag än gör, men det känns ju så taskigt att lämna all städning till honom. Det är ju jag som jobbar mindre och kommer hem 13 och 14 på dagarna, så jag har ju all tid i världen för dammsugning mm medans Mats jobbar jättelånga dagar. Jaja, det är ju tyvärr inte så mycket att göra åt saken...



Kommentarer
Sara - Mamma till Max 2,5 år

Bytardagar är ju kanonbra när man ska ha gummistövlar och sådant! vi har bara gummistövlar från bytardagar. jag har aldrig köpt nya till Max.

2011-03-28 @ 16:09:12 | http://sarasrum.blogg.se/
Sandra - Fotbolls"fru" & Fotograf

Hej vännen!

Vad gör du?

Kram

2011-03-31 @ 07:20:55 | http://skfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback