SEGER!

Ronja kissade på pottan förut!!!!
Jag satte på henne trosor runt 13-tiden idag (eller om det var tidigare till och med) och sen sprang jag och satte henne på toa med jämna mellanrum, men inget hände, varken i toan eller i trosorna/på golvet. Hon satt och tittade på film, lekte, åt men inget kiss kom. Till slut när vi skulle göra henne klart för natten vid 19.30 (då hade hon inte kissat sen jag satte på henne trosor vid 13), så tänkte jag att hon måste kissa innan jag sätter på henne nattblöjan annars kommer hon att göra det det första hon gör när jag har tagit på henne den. Jag satte henne på pottan och satte mig bredvid och pratade med henne, plötsligt börjar hon titta oroligt ner i pottan och börjar att STORGRÅTA! Hahaha, hon trodde att hon hade gjort något fel när hon kissade i pottan. Antagligen trodde hon att hon hade kissat på sig. Jag och Mats berömde henne och kramade om henne, och till slut så grät hon och skrattade om vart annat :-D

Jag hoppas att detta var startskottet och att hon gör om det imorgon! Jag tänker att nu får hon ha trosor på sig så fort vi är hemma, men när vi åker iväg får hon ha blöja.

Min stora tjej <3


Morgon-tjej


Puss puss lillasyster


Firar in helgen med en glass

Bilder från idag.



Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Lilla gumman då, klart det kan vara läskigt första gången. Håller tummarna för att det går smidigt nu :)

Kram

2011-06-18 @ 09:52:25 | http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback