Lappen är min!

JAAA, jag klarade det! Jag har tagit körkort idag :-)

Jag är sjukt nöjd med mig själv, fött barn och tagit körkort på mindre än 1 månad. Det är ingen dålig bedrift! :-) Känns skönt att jag klarade både teori och uppkörning på första försöket. Eller ja, egentligen så är det ju andra försöket på teorin, men jag räknar inte ett försök som jag gjorde för 9 år sedan.

Jag körde så klart hem efter uppkörningen och Mats tyckte att det var skönt när han kunde flytta fram Frejas stol i framsätet och han själv kunde sätta sig bak med Ronja. Ingen mer övningskörning!
Och Mats är galet nöjd över att få ta sig en öl eller två på midsommar, för då blir det min tur att köra. Jag dricker ju ändå inte nu när jag ammar, och så har han några innestående på mig :-)

Vi firade med makaroner och färdigköttbullar till middag. Fancy va? :-D
Jaja, skit samma. Kanske vi går upp till Christer och käkar på lördag.

Jag tog en premiärtur förut ensam i bilen. Shit, vad konstigt det kändes! Det var ju bara jag i bilen, ingen som satt och sa hur jag skulle göra osv. Men en skön känsla också ju! Jag körde ner till affärn och upp till Mats föräldrar. Jag tar ett litet steg i taget innan jag vågar mig ut på större strapatser.

Jag tänkte nu att jag ska belöna mig själv med att köpa något trevligt Odd Molly-plagg. Jag har tre presentkort som jag har sparat på, men nu ska dom shoppas upp! Nu är det ju lite roligare när man inte är gravid längre. Jag tar med mig Maria som smakråd :-) Och tänk, nu kan jag ta bilen själv in till stan för att uträtta detta ärende. Kan till och med åka till Söderköping och kolla Odd Molly-statusen på RÅH. I like :-)
Men jag har även spanat in två klänningar och en kofta på HM. Där får jag allt det för 797 kr. Hmmm, tål att tänkas på!

Jag har i alla fall tagit körkort idag! Fy katten, va bra jag är, för att säga som Lisa sa :-)

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Woohoo grattis vad bra du är!!

Kramar

2011-06-14 @ 08:41:58 | http://emmaoskrutten.blogg.se/
Sara - Mamma till Max 2,5 år

Grattis grattis grattis =) heja va bra du e =)

2011-06-14 @ 14:35:01 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback