110627

Jag och Ronja är förkylda. Näsorna rinner och vi känner oss lite slaka, men inget värre än så. Ronja hade feber (37,9) igår kväll innan läggning. Idag vet jag dock inte hur det är idag, men ska väl ta tempen vart efter. Hon är rätt så pigg, så jag tror inte att det är så mycket. Hon har lite falsk krupp-känningar och det skäller i bröstet på henne. Det var så det började igår morse när hon vaknade och hostade och hade tungt att andas.

Jobbigt att bli förkyld på sommaren, dels för att det är jobbigt när det är varmt, men sen är det så svårt att bli av med eländet. Jag vet bara hur det var förra sommaren för både mig och Mats. Vi var sjuka i veckor och åt alla möjliga mediciner för att försöka få bukt med det innan bröllopet, men jag fick till slut bihåleinflammation och åt penicillin när vi gifte oss. Jag kände ingen smak på veckor, och allt jag åt smakade NADA. Skittrist :-( Hoppas vi slipper det i år när vi ska på Lisa och Mackans bröllop.

Vi har ju hyrt en turistlägenhet i centrala Leksand och kommer på fredagen den 29 juli. Maria, Micke och Agnes fick också tag på en lägenhet hos samma företag, så vi bor grannar. Trevligt! Dom kommer också på fredagen, och det blir att hitta på något tillsammans på kvällen.

Igår när förkylningarna drog igång och vi kände oss sådär pigga, så passade Freja på att ha den värsta dagen i sitt 5-veckors liv med gnäll och gråt och magont pga chips som jag hade ätit. Stackars Frejsan! Hon var vaken nästan hela dagen och kämpade med magen så hon till slut var så trött att hon var alldeles röd runt ögonen. Till slut somnade hon vid 23.30 och sov till 6 imorse. Sen har hon bajsat ett antal gånger, så det var väl en propp som behövde släppa. Lilla hjärtat <3

Ronja tyckte nog att hon var lite jobbig igår för hon sa: "Ronja tycker om Freja, men nu får hon sluta". :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback