Slappar i skärgården!

Idag på förmiddagen tog jag och barnen och packade in oss i bilen och styrde kosan mot Norra Finnö.
Superskönt att komma ut hit och Ronja får nån att leka med. Just nu är hon uppe hos Karin (Mats syster) och co och leker med kusin Maja. Freja ligger här bredvid mig i soffan på en filt och sover nu, efter att ha varit vaken länge och fyrat av många leenden. Ronja åkte ut på sjön med farmor, farfar och kusin Emil efter lunchen. Då blev det så klart en glass ;-) Jag stannade hemma med Freja som sov, så jag kunde parkera mig på altanen i solen med en god bok.
Jag fick en bok av mamma när hon var nere och hälsade på, men har inte haft tid att börja på den. Men nu kanske det blir lite tid när vi är här ute och Ronja har lekkamrater och mamman kan slappa lite ;-)
Mats är kvar hemma och jobbar, och även imorgon. Jag och barnen stannar kvar här tills på måndag, då åker vi hemåt igen.

Härliga dagar i skärgården. LOVELY!

Förut när vi åkte ut så for vi förbi kyrkan där vi gifte oss förra sommaren. Åh, vilka minnen! Jag önskar att jag kunde göra om den dagen. Det var en helt underbar dag, och jag var omgiven av alla som jag tycker om. Vi hade bröllopsfesten här i stugan, fast inte I stugan, utan i ett tält på gården.
Det var en av de tre bästa dagarna i mitt liv som jag alltid kommer att minnas.
Dom andra två dagarna är naturligtvis när Ronja och Freja föddes :-)

Tänk så många fina minnen jag har tillsammans med min underbara make.
Och fler kommer det att bli!

Jag ska ta och lägga ut lite bröllopsbilder när jag kommer hem. Jag har ju alla dom bilderna på min gamla wordpress-blogg (under kategorin Bröllopsplanering) och inga bröllopsbilder här. Men det ska det bli ändring på!

Jag kommer att ha gått upp 10 kilo när jag åker härifrån. Man blir uppassad med en massa god mat ju :-D Först när vi kom så blev det blomkål och skinksås till lunch (som jag älskar!) och till kvällsmat blir det något med kantarellstuvning (som jag älskar ÄNNU mer!), så jag har värsta godagarna här med all mat!

Sitter här och känner mig så där skönt trött i kroppen. Sommar, aaahhh...

Men så klart saknar vi pappa Mats, världens bästa <3


Nu ska jag fortsätta läsa min bok.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback