En dag i shoppingens tecken

Idag på förmiddagen åkte jag och Freja in till stan för att hänga på låset på Kings när dom öppnade. Idag startade nämligen deras sommarrea med 40% på allt i butiken, utom nyheter så klart. Det var fler än jag som ville vara först och vi var ett gäng som stod utanför och väntade när Göran vred om nyckeln i dörren. Sen var det till att vara snabb om man ville ha något. Värsta huggsexan! Det bara strömmade in folk. Jag överblickade ganska snabbt och mindes vad som fanns sen sist jag var där, men kände inte direkt för nåt. Dessutom var det dåligt med storlekar som det alltid är på rea, bara 0, 3 och 4 kvar typ. Jag har ju storlek 1, och det är svårt att hitta något på rea. Men efter en snabb genomgång roffade jag åt mig en Begonia cardigan i färgen old rose. Det var en av dom få grejer som fanns i min storlek kändes det som. Har inte direkt varit intresserad av den tidigare, jag har ju sett den och så men inte varit så där jättesugen. Men senaste dagarna har jag spanat på den på en taxfree-shop på nätet (fast i grått) och när jag provade den inne på Kings innan jag gick till kassan så uppstod ljuv musik. SÅ SNYGG DEN ÄR PÅ! Och den blir snyggare och snyggare för varje stund jag har den på mig. Så himla fin och användbar, och färgen är ljuvlig! Jag skulle absolut kunna tänka mig denna kofta i fler färger. Skulle inte vara helt fel i grått heller. Mumma!
Billigt blev det på Kings också. Koftan som hade kostat 1499:- kostade mig inte ett öre. Eller ja, inte mig i alla fall för dom 899:- som blev kvar att betala efter att dom 40% var avdragna tog ju mina presentkort hand om. Jag har till och med 201:- tillgodo. Det är vad jag kallar lyckad shopping! :-D

Denna fick följa med hem!


Skulle absolut kunna tänka mig denna kofta i dessa två färger också!


Och den här färgen är en drömfärg, men ovanlig och svår att få tag på tyvärr.


Men shoppingen slutade inte där ska ni tro...
Jag shoppade bara rea, och det kändes bra! Jag kom hem med ett par byxor till mig själv från HM, som jag betalade 80 kr för. Dom hade kostat 199, men nu kostade dom 100. Och när jag stod i kassan så kom jag på att jag hade sms från HM-klubben om 20% på valfri vara, även reavaror. Perfekt!

Sköna tunna sommarchinos i beige som passar till det mesta!

Sen shoppade jag till Ronja på PoP-rean.
Här visar hon upp sina nya fina kläder som hon blev så glad för.


Även en vit kjol från KappAhl och ett rosa nagellack på Kicks (båda på rea) fick följa med hem.

Och sen när jag kom hem fick jag sms om att mitt paket från HM fanns att hämta i affärn :-)
Ronja blev jätteglad för nattlinnena. Hon älskar verkligen kläder och skor min dotter ;-D

Nu inväntar jag bara mina Crocs, som kommer att göra looken fullständig :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback