Ringtestet

Jag lovade en bekant att jag skulle göra "ringtestet" innan 3D ultraljudet på onsdag. Det har stämt på alla hennes kompisar, så jag ville se vad det visade på mig.

Ringtestet är när man tar sin vigselring/förlovningsring och hänger i ett hårstrå framför eller över magen. Om den pendlar fram och tillbaka är det en pojke, och om den går i cirklar är det en flicka.

Jag har sedan dag ett trott att det är en till flicka, och det var precis vad ringtestet visade också. Att jag väntar en flicka till!

Mats tror dock att det är en pojke, och typ alla andra också. Mest på grund av att denna graviditet har varit väldigt olik den förra.

Jag har mått MYCKET mer illa denna gång.

Kroppsligt känner jag mig mycket piggare denna gång, sånär som på nerv som kommer i kläm i ryggslutet. Denna åkomma hade jag inte förra gången.

Jag har väldigt svårt för lukter och smaker.


Ja, i största allmänhet så har jag känt mig väldigt annorlunda den här gången. Än så länge i alla fall... Det ska bli väldigt spännande att se på onsdag vad det är för någon där inne. Inte långt kvar nu!

Förresten, jag fick sms av Carro tidigare ikväll. Deras lilla sockerbit till dotter har fått ett namn nu, det blev en liten Hedvig. Så himla sött namn, på en väldigt söt flicka! Vi ska förhoppningsvis dit i helgen och hälsa på henne, och så klart hennes storebror Elliot. Om nu allt går som det ska med sjukdomar etc. Den som lever får se...

/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback