Nu är den min!

Nu har jag köpt klänningen! Så klart var den ljuvlig på också. Jag är förälskad :-) Det blev den grå till slut, den beiga var för...beige! Usch, den såg trist ut på mig, jag är alldeles för färglös för den, så vi smälte ihop jag och klänningen. Nä, tacka vet jag den gråa. Skitsnygg att piffa upp med en härlig scarfs (som jag också köpte så klart) och en snygg kofta, vita leggings med spetskant på sommaren och som nu, tjockare mörka strumpbyxor. Ja, kombinationerna är så klart oändliga när man köper en sån här "plain" klänningen som det ändå är, trots spetsarna i klänningens nederkant och ärmar. Nu är mitt köpbegär stillat för ett tag framöver...tror jag :-D

Ronja kom hem idag vid strax efter 14.30. Härligt var det att återse henne! Lilla Noona, som man har saknat henne. Men direkt var det upp till Ida och leka då, och jag in till stan. När jag sen tre timmar senare kom för att hämta henne, så ville hon INTE följa med hem. Lisa frågade om hon skulle sova där, då sa hon "hejdå" och vinkade åt mig. Skruttunge! Men till slut fick jag med mig henne hem, efter många om och men. Nu ligger hon och ska sova, men kom nyss upp och in i köket och sa glatt "hej". Nu har Mats lagt henne igen, så får vi se om hon somnar.

Imorgon är det jobb som gäller igen, 8-18.15. Hoppas att dagen går fort! Mats måste också komma in och jobba pga sjukanmälning, så Ronja ska vara hos farmor och farfar från kl 14. Kul att jobba med Mats en lördag, men jobbigt att inte middagen är klar när jag kommer hem :-D

På söndag är vi lediga, och Mats ska hjälpa Per och Carro att flytta. Hoppas bebisen inte väljer att komma denna dag bara! Jag ska bara vara hemma med Ronja och kanske börja plocka bort julen så smått. Sen på kvällen kommer Lisa, Mackan och Ida hit på middag. Trevlans!

Konstrerar av dagen: att Lisa och Marcus är guld värda! Så himla skönt att ha dem nära. Tack för hjälpen!

Nu blir det soffläge innan det blir sängläge.

Fridens! /Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback