Nedvarvning för mamman

Jag la Ronja för en stund sen. Hon har 38,7 i feber tyvärr :-( Det går vattkoppor på dagis, så det kanske kan vara det. Näsan har i alla fall inte runnit än så länge, så kanske är det koppor. Skönt att få det avklarat, synd bara om lillstumpan...

Mats jobbar till stängning ikväll eftersom det blev sjukt på jobbet. Men han kommer hem om en timme ungefär, tyvärr så ska jag nästan gå och lägga mig på en gång då för att orka upp och jobba hela dagen imorgon. Ja, detta eviga avbytande med jobb.

I eftermiddags när jag hade hämtat Ronja på dagis så ringde Lisa och undrade om vi inte skulle gå en promenad tillsammans. Så jag, Ronja, Lisa och Ida gick en sväng i ett råkallt Östra Husby. Men det var skönt att få komma ut bara, prata och umgås.

Jag fick inte i Ronja någon middag innan hon la sig, bara några vindruvor. Sen bajsade hon och vi bytta blöja och tog på pyjamas, och sen tog hon duktigt sitt Alvedon. Sen nästan bad hon om att få gå och lägga sig. Innan jag tog tempen (men jag tyckte att hon var misstänkt varm) så satt vi och tittade på Törnrosa tillsammans. Ronja myste i mammas knä med "bapp" och "tiss", och ibland är det faktiskt riktigt mysigt när hon är lite hänging, för det är enda gången som hon har tid att sitta stilla.

Hoppas min lilla skrutta mår bättre snart!

/Jossan

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Hoppas att skruttan kryar på sig!

Kram

2011-01-21 @ 21:24:31 | http://emmaoskrutten.blogg.se/
Sara - mamma till Max 2 år

Hoppas hon mår bättre snart!



Tack för din presentation =) Visste inte att du flyttat så många mil... fast jag borde ju förstått det eftersom ni åker uppåt ibland men har liksom inte reflekterat över det =). Hade ingen aning om att det är sin svärföräldrar som äger ica-butiken. Härligt att upptäcka nya saker hos varandra =)



Tack för att du läser hos mig =)

2011-01-21 @ 22:11:58 | http://sarasrum.blogg.se/
Sara - mamma till Max 2 år

På förskolan där jag jobbar går det mycket feber och halsont nu. Igår var 10 barn hemma och idag ytterligare ett.

2011-01-21 @ 22:59:33 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback