Hektiska dagar

Jag var ganska trött efter en lång och intensiv dag igår, så jag orkade inte skriva.

Jag lämnade hemmet strax innan 7 på morgonen (uff, trött!) och tog bussen in till stan. Kl 8 hade jag 2x40 minuter körlektion. Jag fick fickparkera och backa in i mellan två bilar. Fickparkering tyckte jag nästan var lättare. Jaja, det gick ganska bra det där och Annika var riktigt nöjd med mig och tyckte att det var en polett som hade trillat ner. Det kände jag själv också. Jätteskönt! Efter lektionerna satt jag på körskolan och pluggade körkortsteori. Det gick ganska bra och jag är nöjd med tanke på att det var första gången jag gjorde ett test hos körskolan. Det märks att det satte sig en hel del för åtta år sen när jag pluggade. Kl 13 hade jag 2x40 minuter körlektion igen. Den här gången fick jag dels testa på att bromsa och känna ABS:en. Vi körde ut på värsta isgatan och så körde jag 30-35 km/timmen och så plötsligt skrek hon till STANNA, och då skulle jag blixtsnabbt bromsa. Men det var svårt när det var så himla halt, så vi gled bra långt. Sen fick jag öva på att accelerera och Annika satt och tog tid med stoppur, från 0-50, 0-70 och 0-100. Det blev bättre och bättre och det kändes riktigt bra på slutet. Jag fick även köra motorväg för första gången och det var första gången som jag körde 100 km/tim. Annika verkar nöjd i alla fall, och då ska väl jag också vara det :-) Efter sista lektionen kom Mats och hämtade mig och vi for in till centrum. Jag sprang på banken och han hämtade linser. Sen shoppade han kläder till Jans 60-års fest på lördag. Sen var det lite annat småtjafs som skulle fixas, så jag var inte hemma förens kl var 17.30 ca. Trött? JA!

Idag har jag jobbat. Efter jobbet stannade jag och Ronja kvar i affärn och väntade på farmor och farfar. Mats skjutsade in dem till tåget idag och dom ville hinna säga hejdå till Ronja. Idag åker dom bort och är borta i en hel månad! Nya Zeeland är deras mål, men några andra ställen kommer dom att besöka. Dom stannar till i LA och Hong Kong för att förkorta flygresan, sen kommer dom även att spendera fyra dagar på Cook-öarna.



Jag har i många år drömt om att få åka till Cook islands, så där är jag lite avis. Men någon gång i livet hoppas jag få åka dit. Hoppas att dom får roligt och att dom tar hand om sig!

/Jossan

Kommentarer
evelinah

vad kul att höra! :-) vilken söt tjej du har och grttis till graviditeten.. när e det dags? :-)

2011-02-04 @ 12:19:33 | http://eveheda.blogg.se/
evelinah

ah.. datorn blev knas så nu tror jag inte mitt inlägg kom med. jag skrev..



maj är en härlig månad! hoppas liten passar tiden.. men det är väl oftast fösta barnet man går över med längst. mio kom 12 dagar "för sent" medans lillebror kom på beräknad dag! tror du på pojk eller flicka? om ni inte redan vet förstås =)

2011-02-04 @ 22:36:19 | http://eveheda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback