Dagen då vi körde fel

På för middagen hade vi bestämt oss för att vi skulle ut och övningsköra. Vi lovade Ronja att åka in till stan och köpa en Pingu-film. Men vi kom fel och kom ut på motorvägen och missade avfarter och skit, så vi snurrade på ganska länge innan vi kom till Ingelsta. Men det var superbra träning för mig med motorvägskörning och så. Ronja somnade så klart gott i baksätet och vaknade inte förens vi stannade för att tanka. Det var då lunchtid och jag frågade henne vad hon ville ha för mat.

-Pinnarna, sa hon då.

Det vill säga pommes på Donken, ungen är förstörd :-D Men hon fick pannkaka och frågade inte mer efter hamburgare och "pinnar".

Efter maten åkte vi till Media Markt som avtalat och Ronja shoppade två filmer, Pingu balanserar och Aristocats. Mycket nöjd var hon lilla stumpan <3

Festen igår var för övrigt supertrevlig och Ronja höll igång till kl 23.30, sen var hon riktigt trött efter att ha sprungit runt där och hållit låda. Hon hann till och med somna i vagnen på väg hem, och den promenaden tar inte många minuter. God mat och trevligt sällskap, och GRATTIS Jan på 60-års dagen som faktiskt är idag :-) Jag fick beröm för min klänning av vänner till mina svärföräldrar, dom tyckte att jag såg ut som en italiensk skådespelerska :-D Ronja klappade mig på kinden och sa "mamma är fin" och så pekade hon på mina läppar och smackade. Hon är mäkta imponerad när jag sminkar mig och står och följer min minsta rörelse, och det där med läppglans tycker hon är häftigt. Då vill hon så klart hon också ha. Hon har pratat om det idag, att mamma och Ronja hade klänning igår, och pappa tillade hon. Haha, jag vet inte om pappa skulle klä i klänning, och han klädde sig inte i det igår :-D

Skönt är det i alla fall att jag börjar känna mig riktigt trygg i min bilkörning, och det tycker Mats också. Känns jättebra och det känns som att körkortet inte är sååå himla långt borta. I LOVE!

Längtar till promenader runt Boberga tillsammans med Maria i sommar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback