Löjromsmousse in the making...

Jag har precis gjort klart förrätten som vi ska äta på lördag. Det blir löjromsmousse med crabsticks.
Vi hade det som förrätt när vi gifte oss också, men den gången var det ju inte jag som lagade den, men idag har jag alltså gjort det :-) Första gången jag lagar nåt med gelatinblad, så bara det i sig var ju en upplevelse!
Nu får dom stå och gotta till sig i kylskåpet fram tills det är dags för oss att äta dem på nyårsafton.
Men innan vi ska äta dem ska jag naturligtvis garnera dem och göra dem lite fina!



Sen har jag nog ändrat mig angående efterrätten... Vi hade ju sagt att vi skulle ha fruktsallad, glass, grädde, maränger och chokladsås. MEN! Fruktsalladen går inte att förbereda, för då blir frukterna bruna och tråkiga. Så jag tror att jag ska göra chokladmousse med after eight istället. Vi fick det till efterrätt i måndags när vi var hemma hos Mats föräldrar och åt, och det var supergott! Och det går att förbereda innan, och sen ska den ju stå i kylen. Smidigt! Man spritsar bara på grädde innan servering. Jag har dock inte presenterat idén för Mats än... Vi får se vad han tycker! Den stora efterrättshataren, han får väl äta glass tillsammans med barnen som vanligt! :-D

Så nu ser nyårsmenyn ut så här:

Fördrink med Schweppes Lemon och frysta sommarbär och grissinipinnar

Löjromsmousse

Helstekt oxfilé, potatisgratäng, varm pepparsås, sallad, bröd, ostar

Chokladmousse med after eight och vispgrädde och passionsfrukt

Kommentarer
Sara - Mamma till Max 3 år

låter gott =)!

2011-12-29 @ 22:25:08 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback