På hemmaplan igen

Igår eftermiddag kom vi hem till Vikbolandet, och skönt var det. Borta bra, men hemma bäst!
Tågresan hem gick toppenbra, trots lite rastlöshet från Ronjas håll. Sen körde jag hem från Södertälje och det gick bra det med :-) Men det är inte så lång tid tills vi får träffa mamma/mormor/svärmor igen. Vi bokade tågbiljetter till henne nu när jag var uppe, och hon kommer 3/6-6/6 och hälsar på oss, Ronja och förhoppningsvis nya lilla bebban.

Idag har jag haft körlektion, och Lasse var riktigt nöjd och tyckte att det var första gången som "närspelet" verkligen fungerade. Roligt! Efter lektionen satt jag och pluggade lite teori. Det rullar ju på bra, men det är lättare att läsa sig till en sak än att lära sig något praktiskt. Jag är helt enkelt ingen naturtalang på att köra bil, men bra på att köra kan jag ju bli ändå :-D Nu ska jag och Mats ut och köra järnet hemma och öva på det som jag har svårt med.

Idag har det varit härligt väder, varmt och soligt. Ronja och jag lekte i sandlådan på eftermiddagen. Jag sitter väl mest på en stol bredvid eftersom jag inte kommer ner, men jag är med lite i alla fall. Idag har det huggit och gjort ont i bäckenet som bara den. Och inte blev det bättre när jag badade Ronja nu innan sänggående :-( Men imorgon bitti 8.30 har jag tid hos en läkare på barnmorskemottagningen och jag hoppas att hon kan sjukskriva mig. Det är ju inte så lång tid det handlar om eftersom jag hade tänkt att gå på föräldraledighet den 6 maj.

Det ska bli jätteroligt med betessläppet lördag den 7/5. Maria, Micke och Agnes ska också dit! Lisa, Mackan och Ida hade vi ju redan besämt med sedan tidigare. Sen visade det sig att Daniel, Jeanette, Milton och Tilde (våra gamla rumskamrater från BB) också skulle dit, och dom har vi inte träffat på jättelänge! Vi blev bjudna på lunch hem till dom efteråt också. Då får vi äntligen se deras hus! Åh, vad roligt :-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback