Jaha, då var det klippt IGEN!

Vad är höjden av otur? Jo, det är att Ronja har spytt inatt igen! Vaknade vid 4.15 av att hon grät och så hör jag hur hon liksom gurglar till, och mycket riktigt, visst hade hon kräkts. Inte så jättemycket som tur var och bara på en liten fläck, och inte luktade det heller! Men det var bara att plocka upp henne och byta kläder osv. Sen dess har hon spytt 6 ggr till. Hon är jättepigg emellan kräkningarna så det är skönt. Hon springer runt och leker och pratar. Rätt långt är det mellan också, 1 timme nu senast. Tyvärr har hon ju inte så mycket kvar i sin lilla mage... Detta är verkligen maximal otur! På lite drygt 1 vecka så har hon haft detta två ggr. Denna gång kanske det även kommer i blöjan, vem vet? Eller så blir Mats eller jag också sjuk, eller kanske båda. Så himla tråkigt att det ska bli så här när mamma kommer ikväll. Hoppas hon slipper! Och hoppas jag kan rida ikväll! /Jossan

Kommentarer
Sara

usch va tråkigt! det låter ju inte som vinterkräksjukan iaf för då tror jag man blir helt utslagen utan är nog mer nån "vanlig" magsjuka. Hoppas ni slipper!

2010-03-04 @ 09:51:33 | http://sarasrum.blogg.se/
Sarah

Hejsan!

Jag satt och googlade om ledvärk och graviditet och så fann jag ditt inlägg på minbebis 2008. Jag är själv gravid och har en mamma som har RA (reumatisk sjukdom). Känner mig lite orolig. Jag vill så gärna att det ska tillskrivas graviditeten men jag vet att det också mycket sannolikt kan röra sig om en sjd. Även om man ändå inget kan göra åt det just nu, så vill man ändå veta. Jag vet också att det inte är någon ide att oroa sig nu för om det skulle bli så. Hur det än är och hur logiskt man än försöker tänka så vill man ändå veta. Skulle man få höra att det är väldigt vanligt under graviditeten så skulle det kännas lite bättre. Även om jag förstår att ingen kan säga säkert vad som pågår i mina händer och fötter....



Därför tänkte jag höra med dig hur det har gått.



Tacksam svar (lätt orolig gravid)

2010-03-06 @ 19:06:26
Josefine

Hej Sarah!



Det är vanligt med ledvärk i händer osv under graviditeten. Min barnmorska lugnade mig när jag fick symtomen, och dom försvann omgående efter att Ronja var född. Jag tror inte att du har något att vara orolig för, trots att din mamma har RA (vilket jag verkligen beklagar), men jag tror att du kan vara lugn för tillfället. Om det nu, mot all förmodan skulle vara så att besvären fortsätter efter avslutade graviditet (och då menar jag månader) skulle i alla fall jag uppsöka läkare. Men jag tror inte att det är någon fara!



Jag önskar dig all lycka Sarah och håller tummarna att allt ska gå bra :-)



Kram!

2010-03-06 @ 20:55:36 | http://josselyn.blogg.se/
Sarah

Tack det värmde!

Hoppas ni kryar på er snart.



Kram!



2010-03-07 @ 08:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback