En ny Molly (snart i alla fall) & fortsatt sjukdom

Vi är fortsatt sjuka här hemma, dock inte Ronja längre utan jag och Mats. Verkar som att jag blir hemma imorgon, och Mats går nog bara bort på jobbet och gör lite kontorsarbete. Men Ronja får gå på dagis, för hon mår ju finnemang!

Det var nog ett misstag av oss att åka in till stan igår och kuta omkring där, men vi fick en massa saker gjorde och vi kan andas ut ett tag. Skönt! Men som sagt, vi betalar vårt pris idag. Förkylningen håller i sig och Mats hostar, hostar och hostar. Min hals är öm och jag har lite tungt att andas och är täppt. DESSUTOM, som grädde på moset fick jag migrän förut. Men jag stoppade i mig tabletter på en gång och gick och la mig och sov en stund, så den nådde aldrig sin fulla styrka. Klart att jag är lite öm i skallen, men inget livshotande!

Igår när vi var på stan så var jag bara tvungen att gå på Kings och kolla och känna lite på några Mollysar. Och det verkar som att denna skönhet snart ska bli min:



Om allt går som det ska alltså. Jag har ju ett presentkort, så jag behöver bara sprar ihop 499 :- sen är den min. Underbart! En sak avbockad ifrån önskelistan. Nästa på tur är förhoppningsvis prairie l/s dress, kanske jag får den i morgongåva istället för nåt löjligt smycke. Visst, man ska bära med sig det hela livet, men ett Odd Molly-plagg kan man ha kvar hela livet också. Jaja, vi får se! Men jag klämde och kände på den klänningen också, och har nu förstått varför den är så himla dyr (3699:-) och anledningen heter silke. Den ser ganska simpel ut på bilden, men materialet när man tar i den alltså... Mums! Jag vill ha den...

Vi hann som sagt med en massa bröllopsrelaterat igår, kollade upp min vigselring och hur vi ska gå till väga där. Jag hade lite speciellt önskemål så hon skickade iväg en förfrågan till juveleraren så får vi se om det går att fixa. Sen var vi och pratade brudbukett på Akleja i Söderköping, men vi ska åka dit en onsdag istället eftersom dom har mer tid då. Men jag hittade en superfin bukett! Pratade även lite bordsdekoration som dom också hjälper till med. Spännande! Jag beställde bordsplaceringskort och köpte en stämpel till dom och så köpte jag papper till festprogrammen. Så nu är vi på banan!

Jag köpte små hårsnoddar till Ronja och hon hade sina första pippilotter! Dock är bilden tagen med mina Iphone och därav lite mörk och kornig, men söt blev hon!


Hemma hos oss för en stund sen: nattklar Ronja med bappen i munnen!
Köpte även en ny pyjamas åt Ronja. HM för 79.50. Perfekt! Fin blev hon i den med :-)


Det lilla vi har orkat gjort idag av det lite mer vettiga slaget är att fixa iordning i det nya vitrinskåpet, och så här fint blev det:


Nu ska det bara upp en tavla ovanför den, sen är det klart i det hörnet. Stiligt som tusan blev det!

Nu ska jag gå ner till soffan och slappa en stund innan det blir sängen i skaplig tid ikväll. Håll tummarna nu att migränen håller sig borta! Risken finns att det kommer tillbaka nu ikväll eller imorgon, but let´s hope not :-)

/Jossan

Kommentarer
Sara

Hoppas ni kryar på er! här hemma känns det som att vi håller på att bli sjuka men hoppas vi kan sova bort det!

2010-03-28 @ 20:52:07 | http://sarasrum.blogg.se/
Sara

det verkar som att flera barn i Max och Ronjas ålder är kinkiga med maten. kanske en utvecklingsfas!

2010-03-29 @ 22:25:50 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback