Helgen är över...IGEN!

Idag har jag äntligen haft en ledig dag igen. Tessa kom ut och vi var hem till Jenny och skissade på min brudklänning, som btw kommer att bli sjukt snygg! Nu får man precis som man vill hadet, med rosa detaljer pch mindre urringning. Åh, jag längtar tills den blir klar!
Igår jobbade jag hela dagen och dan rann på i sakta mak, tyvärr! Men hem kom jag till slut, till ett hus med delvis strömavbrott. Efter många om och men och samtal till EON så fick vi reda på att felet snart skulle åtgärdas. Tydligen ett stort fel som uppstått hos fler i Husby. Men middagen blev lite försenad tyvärr.
I fredags satt jag bänkad framför teven 20:00 och kollade på Marcus Birro som dansade så elegant och flörtade med publiken. Jag röstade på honom tre gånger och jag HOPPAS HOPPAS HOPPAS att han får vara kvar ett tag. Jag håller tummarna för Marcus i alla fall!
Fredagen på jobbet flöt på och blev inte så hemsk som jag trodde, men det är klart att trött är man ju efter ett 12 timmars pass. Men nästa helg är jag i alla fall ledig, så då går det lättare att klara fredagen. Vi ska åka ut till stugan när jag har slutat och hoppas på mildare väder, annars stannar vi hemma. Men det verkar kanske som att det ska bli bättre, så det är bara att våga tro och hoppas!
Känner mig sjukt taggad med min brudklänning. Förhoppningsvis så kommer Jenny även att sy en väst till Mats och Ronjas näbbklänning. Åh, mitt följe kommer att vara så vackra! Ska beställa Tessas klänning inom en väldigt snar framtid. Och jag har beställt mina skor idag som jag dels måste ha nästa klänningsprovning och dels för att "gå in" dem så att de blir som tofflor. Tro om jag ska lyckas? Jag är sämst på att gå i klackar och så får jag ont på en gång. Men denna gång SKA det gå! På onsdag ska vi in till stan en sväng för att hämta papper till vigselprogrammen och jag ska titta på underkläder till bröllopet som jag också måste ha till klänningsprovningen. Det är så spännande att se vad hon kan åstadkomma, hon är ju galet duktig på allt hon håller på med!
Nu är det mat! JAG ÄR HUNGRIG!

/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback