VAB- och bakdag.

Idag har vi varit hemma och kurerat oss. Ronja är i princip feberfri (37,4 i morse) men snuvig och hostig, så då tänkte jag att vi skulle baka för att få dagen att gå. Vi bestämde oss för julmuffins med creamcheesefrosting och saffransskorpor. Allt ur Leila Lindholms Piece of cake, min bibel! Ronja var så klart med och "viskade" (översättning: vispade) och fick sen slicka av sleven. Vilken lycka!


Men som ni ser så hade hon smet ÖVERALLT, till och med i örat!

En skitdålig mobil
bild på våra muffins. Tror att dom blev bra, men dom blev inte helt genomgräddade, trots att jag hade dom inne längre än vad som stod i boken. Men goda blev dom i alla fall! Dock är dom så stora, så man orkar på sin höjd en halv.


Våra saffransskorpor i en fin gammal plåtburk som jag ärvt efter någon gammal släkting på pappas sida. Den är så himla söt, dock rymdes inte alla skorpor. Men jag såg en jättefin gammal plåtburk hos Viola på Romantiska Ting som var större i modellen. Stod och fingrade på den när vi var där på kundkväll förra veckan, men ställde tillbaks den. Får gå dit efter jul och hoppas att den finns kvar!



Nu är Mats inne i stan på återbesök hos läkaren som han var hos för några veckor sen. Dom kollade ju upp om han hade mykoplasmalunginflammation. Ska bli spännande att se vad dom hittade! Nu mår han ju bra, men hostar fortfarande, vilket han ofta gör oavsett. Misstänkt ansträngningsastma eller något sådant då han får en konstig känsla i bröstet ibland när det är kallt eller vid ansträngning.

I morgon hoppas jag att Ronja kan gå på dagis och att jag kan gå på jobbet. Min hals är fortfarande lite knasig, men jag känner mig inte dålig. Jag är kraxig och lite "sträv" i halsen, men inget allvarligt. Vi är ju lediga igen på onsdag och är sen ledig resten av veckan. Funderar faktiskt på att baka en till sats med skorpor, för dom var så lätta att göra och bra att ha hemma och bjuda alla kaffedrickare på. Dock tycker jag att det var svårt att skära när mandlarna var hela så nästa sats så hackar jag dem.

Lägger in recepten sen.

/Jossan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback