Snöig torsdag och trotsig Ronja

Jag, eller rättare sagt vi, gjorde misstaget förut att handla med Ronja direkt efter dagis när hon var trött och hungrig. Katastrof! Men nu sover hon sött i alla fall och jag hoppas att hon ska göra det hela natten.

Annars verkar det som att Ronja har haft en toppendag på dagis. Hon trivs ju verkligen som fisken i vattnet och äter jättebra och så vidare. Igår eftermiddag var vi på utvecklingssamtal på förskola. Ronja var hemma hos Ida och lekte medans vi pratade med Margot om Ronjas utveckling. Det var jätteroligt att få höra och se bilder, men även att få prata om problem och ventilera och bolla idéer. Vi är jättenöjd med hennes förskola och hennes lärare och det känns som att hon utvecklas från dag till dag.

Som sagt var Ronja hemma hos Ida, Marcus och Lisa medans vi hade utvecklingssamtal. Jag gick tillbaks dit efter mötet och käkade middag tillsammans med dem. Mats gick hem eftersom han har misstänkt mykoplasma lunginflammation och inte vet huruvida det smittar, så vi tyckte att det var bäst att han höll sig borta. Men vi hade i alla fall trevligt och jag blev bjuden på god mat. Ronja och Ida är ju helt underbara tillsammans, bästa vänner! Det är ett himla liv på dem, men det gör inte så mycket :-) Vi diskuterade lite nyår också. Verkar som att antingen jag eller Mats jobbar till 18.15 på nyårsafton, och då kan det ju passa att fira tillsammans med familjen Österlund/Lindström eftersom det är så nära, och vi har så trevligt ihop. Men inget är bestämt än, vi får se.

Kallt var det här imorse, -19 grader. Brr! Men nu hade jag varmare i sovrummet än igår morse då jag bara hade 16 grader. Elementet fick gå inatt för värmepumpen klarar inte riktigt när det blir så där kallt. Dock har det på eftermiddagen blivit mildare, men å andra sidan börjat snöa igen. Stora flingor som singlar ner så vackert! Jag älskar snö <3 Och jag älskar jul! Nu har vi börjat få riktigt julmysigt här hemma, men det är några småsaker kvar att fixa. I helgen ska jag och Tessa ha vårt årliga julbak och pepparkakshusbygge. Bilder kommer naturligtvis upp när dom är tagna :-)

På söndag ska vi till Kolmården på julbord tillsammans med Mats föräldrar, Karin, Anders och kusin-Emil och kusin-Maja. det blir delfinshow och hela baletten. Roligt att ha nära till djurpark tycker jag.

Over and out. /Jossan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback