Sista söndagen innan julafton.

Idag är Ronja mycket piggare. Bara 37,6 i feber har hon haft och allmäntillståndet är klart bättre. Dock är hon fortfarande snuvig och täppt i näsan, och hostig. Så jag tror att hon blir hemma i morgon. Jag har dessutom åkt på det och har ett begynnande halsont och känner mig lite pottig. Men det är inget allvarligt, så jag har hoppet uppe. Jag är nog frisk till julafton :-)

Tessa och Micke var på besök förut, till Ronjas stora lycka. Dom lämnade en stooor julklapp till Ronja som blir spännande att öppna på fredag. Vi fikade lussekatterna som jag bakade i går, svärmors supergoda pepparkakor och mumsig glögg. Den är riktigt god den där glöggen och helt alkoholfri. Annars brukar vi för det mesta dricka glögg med 2,25% i, men tyckte att det var bäst att köra helt alkoholfritt i år med tanke på bebisen i magen. Och så tände vi alla ljus i adventsstaken. Mysigt var det!

Mats har varit duktig och dammsugit hela huset idag, och sen varit ute och skottat en MASSA snö i en och en halv timme. Men det har vräkt ner i dag och det driver, så det är helt ogjort typ. Men han kämpade tappert i alla fall! Jag har tvättat, vikt lite tvätt och rullat köttbullar till julafton.

Ikväll ska vi ta in ranen och hänga på ljusslingan, men vi klär den först på torsdagkväll efter att Mats kommit hem från jobbet. Resten av "tomtandet" sköter jag på onsdag eller torsdag då jag är ledig, men Mats jobbar. Jag och Ronja kan "tomta till det" och mysa lite här hemma då. På fredag är det sen julafton och vi ska vara hemma hos oss för första gången, det blir svärföräldrarna, Mats syster med man och Ronjas kusiner Emil och Maja. Det ska bli så mysigt! För mig känns det viktigt att få vara värdinna nån gång också. Däremot Ronjas första jul, var det väldigt skönt att få gå hem till svärföräldrarna och sätta sig vid ett dukat bord.

Här kommer några bilder från eftermiddagen hemma hos oss den fjärde advent.

Ronja leker med sitt älskade bokstavspussel som hon fick av Ida när hon fyllde två. Detta är definitivt hennes favorit just nu och hon är jätteduktig på alfabetet och kan flera bokstäver. Hon ska faktiskt få något liknande i julklapp, fast det är bara bokstäver med magneter på baksidan som hon kan ha på kylskåpet. Men ssshhh, säg inget ;-)


Min käre make steker köttbullar. I vanliga fall älskar jag köttbullar (jag gör ett recept som jag fått av min mamma) men pga graviditeten så har jag ju lite svårt för kött och lök. Så himla trist :-(



En fin hyacintgrupp i vintage-aktig kruka. Så himla snygg, älskar den verkligen! Längtar nu tills dom slår ut och luktar gott. Dom är vita, så dom har inte så jättestark doft, vilket jag tycker är bra.


/Jossan

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Hoppas hon kryar på sig. Även vi har en sjukling här hemma, men heller nu än nästa helg :)

Kramar

2010-12-20 @ 07:58:22 | http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback