Monstret har anlänt...

Helgens planer gick i stöpet inatt när Ronja vaknade strax innan 00 och spydde. Sen blev det några spyor till innan vi släckte igen vid halv två. Men då kunde jag så klart inte somna, jag låg bara och lyssnade om hon kräktes mer. Men inget mer kom och hon vaknade vid strax innan nio imorse. Då var hon törstig så hon fick vatten och vid tio kom det upp igen tyvärr. Men sen dess har det varit lugnt trots att hon drack lite vatten förut. Nu la jag henne för en liten stund sen ihopp om att hon ska sova en stund. Jag måste få äta nånting, vilket jag inte har kunnat göra med henne vaken eftersom Ronja också vill ha då så klart. Men nu sitter jag med en rostad macka med apelsinmarmelad och ett glas mjölk och njuter lugnet. Hoppas det inte kommer mer kräks nu!
Ja, det blir inget julbak idag. Vi siktar på nästa söndag och håller en tumme. Jag jobbar på lördagen, men på söndag är jag ledig så då borde det funka. OM inte jag eller Mats blir sjuk i veckan.

Nu ska jag fika klart och läsa lite innan Ronja vaknar igen.

Jag hatar vinterkräksjukan... /Jossan

Usch vad jag mår dåligt när mina älsklingar är sjuka :-(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback