Hmm...

Ja, som ni kanske förstått av min bloggtystnad idag (om man jämför med senaste dagarna) så fick jag kräksjuka i morse. Vilken underbar sjukdom det är...INTE! Den borde inte vara laglig...
Skönt är det dock att jag endast har kräkts en gång och det var tidigt innan kl 6 i morse. Sen har det bara kommit ur andra änden så att säga. Ursäkta äcklig info! :-D
Men likt förbannat så blir man ju orkeslös och känner sig urlakad. Nu har jag fått i mig Proviva Nyponsoppa (bäst när man är magsjuk) och en rostad macka med smör. Jag var riktigt hungrig innan jag åt, det är en skön känsla. Är nu tillbaks på min plats i soffan med täcke, morgonrock och datorn. Jag sover nere i källaren i natt, så Mats slipper om det blir spring på toa. Mats är på jobbet och hämtar Inception som kommit nu. Han såg ju den på bio och säger att den är såå bra. Det ska bli spännande att se vad jag tycker.
Ronja ramlade och slog huvudet på jobbet förut och nu är jag orolig för hjärnskakning. Men jag tror att det är lugnt! Jag var ju inte med om själva fallet, så jag kan ju inte avgöra. Men vi var in på 1177.se och läste om det, och Mats bedömde som att det nog var lugnt. Nu har vi lagt henne för natten i alla fall, så får vi se om det blir en akuttur till sjukhuset. Hoppas inte!
Nu ska jag kolla på "Jamie upptäcker Stockholm". Rolig idé eftersom jag älskar Jamie, och det är ju roligt att se honom i sitt eget land när han testar våra specialiteter så som surströmming, älgkött osv.

Hoppas ni är friska och krya i alla fall :-)

/Jossan

Kommentarer
Sara - Mamma till Max 2 år

usch usch usch för kräksjuka. Det är ju min största skräck!! Och särskilt eftersom vi bara har en toalett här hemma! Bläää



2010-12-08 @ 21:51:49 | http://sarasrum.blogg.se/
Linda

uscha krya på dig!

ja jag blev så förbluffad över hennes kommentarer om att det är kul där och att vi hämtat henne därifrån.

Kram

2010-12-09 @ 10:32:40 | http://familyspace.blogg.se/
Elin

Ja de har ju de. Jag tror jag vet vilken lykta du menar. Den är jättefin den med! :)

2010-12-09 @ 16:29:02 | http://elinenelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback