Bland dasspapper och havregryn...

...kom Lucia på besök på förmiddagen. Det är niorna från skolan som kommer bort till affärn och lussar varje år. Dom går ett varv och så stannar dom framme i kassan och står och trallar lite. Sen är det klart! Dom var superduktiga i år och sjöng så fint i stämmor. För mig var det extra speciellt eftersom jag ALDRIG har varit där när det har varit lucia på alla dessa år som jag har jobbat. Jag har varit ledig, sjuk, mammaledig och allt möjligt, men nu var jag alltså äntligen där! Och det var så fint. Även om jag inte ägnade dem min fulla uppmärksamhet hela tiden utan höll på med lite jobb samtidigt. Mats fotade och la ut på vår Facebook-sida.

I kväll kl 18 är det luciafirande på förskolan. Det ska bli spännande att se vad Ronja tycker om att sitta och sjunga när mamma och pappa sitter och tittar på.

Det verkade som att Ronja tyckte att det var jätteroligt att vara tillbaka på förskolan i morse. Hon ville knappt följe med mig och klä av sig, utan ville stanna och leka med de andra barnen. Det blev ju inte sämre när Ida kom. Först såg dom inte varandra, men då sa jag till Ronja och pekade på Ida. Då sken hon upp och gick fram och gav henne en kram. Men sen var det så många andra barn, så dom hade inte tid för varandra. Dom är ju inte vana att träffas på dagis heller, så det blir väl lite "fel plats" för dom små hjärnorna. På lördag ska vi hem till Ida, Lisa och Mackan på julmys. Det ska bli roligt! Dels för tjejerna att få leka och busa tillsammans med föräldrarna kan sitta och "samkväma" :-D

Nu ska jag byta sängkläder innan det är dags för middag för Ronjas del. Man kan ju inte lussa på fastande mage heller! Pannkaka får fylla upp lilla magen :-)

Ädelost på tub är min räddning! /Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback