3:e advent hos farmor och farfar

Idag har vi firat 3:e advent hos Mats föräldrar. Ronja bakade pepparkakor tillsammans med farmor och sen fikade vi och tände det 3:e ljuset i staken. Innan det blev vi även bjudna på lunch, kokt torskrygg och sås med riven färsk pepparrot. Mums för min mage! Fisk slinker ner som bara den, men nu har jag ätit fisk tre middagar denna vecka, så jag kanske ska hitta på något annat nu :-)

Ronja tyckte att det var jätteroligt att baka peppisar, men mest åt hon deg tror jag. Så vi får väl se hur magen blir efter allt...

Det blev inga lussekatter bakade för mig dock, men jag tar det någon dag i veckan istället. På onsdag ska vi på rutinultraljud. Spännande! Då får vi se vår bebis igen och hoppas att den mår bra. Efter att vi har varit där så kan jag boka 3D-ultraljud på Crocus i Linköping. Tror att man får gå på det mellan vecka 20-28. Spännande att se vem som gömmer sig där inne. En Måns, eller en Ella? Kanske Molly? Vi får se :-)
Jag har även körlektion innan ultraljudet. Hoppas det går bra! Det har ju tyvärr inte blivit mycket kört nu pga alla sjukdomar + en MASSA snö.
Vi tänkte även passa på att uträtta lite ärenden när vi är i stan utan Ronja.

I morgon ska äntligen Ronja på förskolan igen. Hon har ju inte varit på hela den här veckan, så jag kan tro att hon längtar tillbaka till sina kompisar. Vi satt och tittade i skolkatalogen på hennes "klass" förut, och hon sitter och pekar och säger vad alla heter. Hon har verkligen stenkoll!

Farmor och Ronja bakar.


Ronja blir tagen på bar gärning när hon äter deg.


Ronja och pappa. Ronja har på sig faster Karins gamla mössa från 70-talet. Söt som socker i den!


Jag hade lite svårt att få henne att "posa" i mössan, men det syns hyfsat i alla fall.


Det var vår dag i Glädingstad hos svärföräldrarna/farmor och farfar/mamma och pappa. Nu närmar det sig läggdags för Noonie och jag längtar ner till teverummet där Mats drog i gång en brasa förut för att det skulle vara varmt tills vi ska gå ner. Ibland är han bra att ha, min man ;-)

Trevlig tredje advent på er! /Jossan

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Haha Meja åt också deg i massor när vi bakade pepparkakor, det hör ju till :) Mysigt med UL, vad tror du att det är? Pojke eller flicka?



Kram

2010-12-13 @ 12:02:20 | http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback