20101229

Orken och inspiration har trutit lite de senaste dagarna, men nu är jag tillbaks igen :-)

I dag har vi gjort en riktig heldag på la stada, kom dit på förmiddagen innan 11 någon gång och kom hem vid 16.30-tiden. Vi har fått allt på vår to do-lista gjort, och det känns bra! Om 5 arbetsdagar kommer min nya legitimation, och då kan jag beställa nytt VISA-kort.
Jag köpte en jättesöt scarf på Drömgården för presentkortet som jag fick av Ella i höstas och den blev jag nöjd med. Passade finfint till min Overcast coat. Sen var jag (som sig bör) in på Kings och kollade läget med Monica och co. Testade en Tenfold knit jacket i färgen dark lilac, och vilket misstag det var då! Jag ville ha med mig den därifrån ju, den var underbar och så snygg på och skulle passa perfekt till min Ka-ching pocket dress. Men men, den får göra någon annan glad, jag har banne mig inte råd trots presentkortet som jag fick av Mats föräldrar. Men lite nytt har jag fått hem i dag trots brist på pengar, dels scarfen då från Drömgården och sen blev det ett par snygga grå runga kuddar till sängen uppe hos Viola på Romantiska Ting. Jag fick ju presentkort där med av Mats föräldrar och jag passade på nu när hon hade lite rea, så det blev 70 kr bort på kuddarna. Kommer att bli såå fina på vårt vita qviltade (stavas det så?) överkast. Och pricken över i:et kommer att bli sen när sängenstommen målas vit dessutom. Det är så jag får rysningar när jag tänker på det. Ja, jag vet, jag är lite galen :-D

Sen var vi på CasaNova för jag skulle visa Mats hur Mateus-porslin såg ut. Jag visade på nätet häromdagen, men då var han sisådär inställd till det. Men när han fick se det live (alltid bäst att få se saker på riktigt) så tyckte han att det var jättesnyggt och vi har nu bestämt oss för att börja samla på det porslinet. Dessvärre har vi, som alla andra verkar det som, problem med vilka färger vi ska välja. Man vill ju alla, för alla är så snygga!

Lite inspirationsbilder. Vackra dukningar med Mateus-porslin.

Spetstallrik. Nu ska vi absolut inte ha turkost, men modellen är den vi ska ha, tror jag... :-D
Fast denna är också grymt snygg, kanske återigen inte i denna färg men modellen.
Och sen att kombinera med denna skål. SÅÅ SNYGGT!


Så som funderingarna går angående färgval, så satsar vi nog på en neutral färg på den stora tallriken typ vit, sand eller grå och sen satsar på en accentfärg på den mindra tallriken typ grönt eller rosa. Och så samma färg på skålen som den understa tallriken.

Vi ska köpa den första när vi känner att vi har råd, och hoppas då att vi har lyckats bestämma oss i vårt färgval. Ack, dessa svåra val :-D

/Jossan

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Farligt att gå och titta på saker man egentligen inte har råd med ;)

Kram

2010-12-30 @ 10:11:17 | http://emmaoskrutten.blogg.se/
Sara - Mamma till Max 2 år

En neutral färg är ju bra så att ni kan variera dem med färgglada tillbehör =)

2010-12-30 @ 17:50:31 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback