Glad påsk & grillpremiär!

Idag är jag ledig, men Mats jobbar. Egentligen skulle jag ha jobbat (jag stod på schemat) men Mats ville jobba en lördag eftersom han inte gör det längre, och det spelade egentligen ingen roll vem av oss som jobbade. Så idag är jag hemma med Ronja! Vi har varit ute och gått med Lisa & Ida. Vi gick runt Boberga i detta underbara väder, så himla varmt och skönt! Innan vi gick så var jag hemma hos dem och jag & Marcus drack lite kaffe på altanen i värmen medans Lisa gjorde sig iordning. Hur trevligt som helst! Dom ska komma hem till oss imorgon runt 17-tiden och så blir det grillpremiär! Det ska bli väldans trevligt! Men det får inte blir för sent eftersom jag jobbar 8.00-19.15 på måndag.
Igår jobbade jag hela dagen, och när jag kom hem stod maten på bordet. Dessutom hade Mats haft Ronja hos farmor och farfar hela dagen så han hade städat här hemma. Dammsugit båda våningarna, städat badrum + lilla toaletten, bytt sängkläder & handdukar och diskat iordning i köket. Ibland bara överraskar han mig med sådana saker, och jag blir så glad! Tack älskling för det :-) Annars hade inte jag & Ronja kunnat njuta av det vackra vädret idag, utan hade varit tvingade att stanna inne och städa hela dagen idag eftersom vi ska ha gäster imorgon. Och som om det inte vore nog, så hade han köpt världens bästa påskpresent till mig! Yttligare ett presentkort på Kings, så nu kan Odd Molly-blusen bli min snarast! Helt underbart :-) Måste bara hinna innan min storlek tar slut. Men yaay vad skoj!
Nu ligger Ronja och sussar efter lite lunch och jag slappar här ett tag, sen när hon har vaknat blir det ut i solen igen. Man vill ju inte gå miste om en sekund i detta underbara vårväder.
Imorgon är vi lediga hela familjen och om vädret blir detsamma som idag blir det en utedag i trädgården med diverse fix och plantering av penseér osv, och sen som sagt middag tillsammans med familjen Lindström/Österlund. Det är så himla härligt att ha vänner så nära, dom bor ju bara längre upp på gatan, då behöver man inte oroa sig om att nån ska köra osv utan kan ta ett glas vin till maten. Och sen är det så nära när man ska gå hem. Härligt med vänner är det helt enkelt!

Livet leker!

/Jossan

Ronja i lekparken, 1/4-10.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback