Sagt och gjort!

Anmälde mig till ridkursen den 10 oktober igår. Japp, nu ska här ridas och finslipas. En heldag med fördjupning av islandshästen med två ridpass, ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Och det är dessutom individuella pass. Läskigt att rida själv, men roligt och man får verkligen hjälp och uppmärksamhet. Ett teoripass är det också, och lunch och fika. Inte var det så farligt dyrt heller, det var ju det som fick avgöra. Roligt! Jag längtar. Trist bara att jag måste åka hem från stugan för att vara med, men det är ju bara över lördag på dagen, sen åker vi ut igen.
För övrigt gick det bra igår på ridningen. Jag red Geisli och vi fick beröm för våra framdelsvändningar. Man blir så stolt på sig själv och hästen när man lyckas riktigt bra och får Helenas beröm. Det var lite annat att rida Geisli. För det första är han MYCKET större än Valdir, nästan så jag fick svindel :-D Och för det andra är han mycket piggare dessutom. Valle får man sitta och knacka på med jämna mellanrum för att han somnar till. Geisli däremot, där var det drag! Roligt! Töltade på som bara den och ville bara gå fortare och fortare. SKOJ!

I love horses / Jossan

Kommentarer
Åsa

Vad grym du är raring :) Själv har jag legat däck i feber nu hela veckan...det var några riktigt aggressiva baciller jag fick tror jag...skönt att läsa att ni verkar ha klarat er bra!!

2009-09-25 @ 14:13:02 | http://katewellings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback