Timetravel

Jag har just gjort en resa tillbaka i tiden, närmare bestämt till 2005. Partyåret i mitt liv! Helt galet alltså. Jag är så himla långt ifrån allt det där nu, känns som 10 år sen minst. Men vilka minnen det frambringar, alla gamla härliga festarbilder. Vi var ute JÄMT, nyktra eller alkoholpåverkade spelade ingen roll, vi ville bara DANSA och ha skoj. Och jag minns Partypatrullen; jag, Tessa, Ella och Jenny. Undra om inte Terre var med på ett hörn också? Vansinnigt skoj hade vi i alla fall. Och jag är glad att jag inte längtar tillbaka. Det enda jag saknar är att väga 12 kilo mindre, men nu har jag ju Ronja, och hon är värd 12 kilo, ABSOLUT!
Jag har verkligen funderat på vart jag hade skivorna från syrrans dator med alla bilder och grejer som jag kopierade när jag flyttade, men nu är dom hittade! Jag är EVIGT glad att vi rensar i källarn. Har även hittat partyboken och festloppan och partyloppan. HAHA!
Och helt plötsligt saknar jag Jenny... Synd att det bara rann ut i sanden med oss. Iofs bor vi så himla långt ifrån varandra, så det skulle ju inte bli att man sågs så ofta, men ändå... Kändes bara lite knas när jag träffade henne i februari när jag & Ronja var hemma. Men klart att det var skoj att se henne, det var ju år sen, och hon verkade uppriktigt glad att se mig. Och Ronja med för den delen, hon visste ju inget om att vi hade fått barn. Jenny, vad hände mellan oss? Sånt där är trist. Allt det roliga vi hade under revyn mm.
Men hur som haver så var det i alla fall galet skoj att hitta skivorna med allt HEMLIGSTÄMPLAT material. Får endast ses av undertecknad och medbrottslingar. Har vi varit så där TOKIGA? Och hur orkade man festa varje helg? Visst, vi var många gånger nyktra, men ändå? Det var väl killar som lockade förstås... :-)
Jag minns efterfesten hemma hos Joel, med Snygg-Henke, Björn och Johan som stötte på mig trots att han hade flickvän. Knäpp? JA! Vi kom hem åtta på morgonen utan att ha druckit en DROPPE och mamma var vansinnigt arg på mig! Men Henkes posé på mAx. OSLAGBAR! Minns du Tessa?
Och när jag skrapade armbågen och Johan Moberg skickade hem mig med Joel och Björn för omplåstring och mat. Jag ringde till Tessa på fyllan och var arg för att hon hade flyttat till Skara. Undra varför jag var arg?! Joel och Björn var riktiga gentlemen och skedade i Joels säng och jag fick dubbelsängen. EVIGT tacksam. Jag pratade med Dagge för första gången på länge och svävade på moln och Mats var arg. Dagen efter lagade dom god mat åt mig.
Haha, vilka MINNEN! Nä, nu är det dags att komma tillbaka till nutid med grinig bebis, bajsblöjor, matlagning & disk men UNDERBARASTE livet med UNDERBARASTE blivande mannen. Undra vad jag hade sagt om någon hade kommit till mig 2005 och sagt att jag skulle ha barn, hus, kombi och ett kommande bröllop 4 år senare? Jag hade nog skrattat mig FÖRDÄRVAD.
TACK Mats för att du gjort mitt liv till det bästa som är just nu och kommer att vara LÅNG tid framöver.
TACK Tessa och tjejerna för Ni gjorde mitt liv till det roligaste just då.
Tänk att Tessa fortfarande är så nära mig. Hon var med mig då under den perioden i mitt liv, nu ska hon vara med när jag gifter mig. Hon är den som varit med mig genom ALLT, i drygt 20 år har vi varit sida vid sida. KÄRLEK till dig min vän!

Nu ska jag skala potatis! / Jossan

Kommentarer
Tuss

Gu så himla underbart, jag blir allt nyfiken på alla bilder...=) kankse man kan få se nån gång?



Du har världens underbaraste dotter å världens underbaraste blivade man. Jag är så glad att du är en del av mitt liv.



Massor av kärlek till min vän.

2009-10-27 @ 18:29:32 | http://tingelingtuss.blogg.se/
Christine

Hej tjejen!!

Hoppas att allt är bra med er. Här har vi det super och bara myser för fullt :) Jari är hemma den här veckan oxå sedan börjar han jobba :( när var det du skulle komma hem igen då? Vi måste ses då. Elli har fått en egen blogg som du måste gå in och kika på :) vi skriver både på svenska och finska för att Jaris pappa och övrig släkt ska kunna följa Ellis utveckling. Tusen kramar till hela familjen



2009-10-27 @ 20:09:35 | http://www.leftsided.net/elli/
Åsa

Haha, visst är det sjukt hur fort livet svänger...och visst är det sjukt att inse att det var för de där jäkla pojkarna som man offrade nattsömn vecka efter vecka :) Man blir bekväm av sambolivet, jag håller med dig!

2009-10-28 @ 06:47:51 | http://katewellings.blogg.se/
Sara

jag blev lite peppad nu att flytta Max till eget rum. man stör ju varann och vi alla kanske sover bättre om han sover i ett annat rum.

2009-10-30 @ 12:46:11 | http://sarasrum.blogg.se/
Tessa

Snacka om minnen. Jag måste komma förbi och titta på våra partybilder när ni blir friska. Kram kram!!

2009-11-02 @ 18:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback