Snart drar jag till stallet

Men först lite bloggning. Jag sitter här och luktar häst i mina ridkläder. Visst är det en underbar doft? Jag älskar hästlukt. Undra vem jag ska rida ikväll? Kanske Geisli igen. Solen har tittat fram på eftermiddagen här. Skönt! Imorse var det genomgrått och duggregn, men nu så verkar det ordna upp sig.
Ronja har ätit middag nyss, så nu är hon mätt och go och väntar på att pappa ska komma hem och vara med henne. Undra vad om ska hitta på för skoj ikväll när mamma är borta? I alla fall så var det en gudsgåva att jag var på Clas Ohlsson och köpte pannlampa och cykellampa till styret. Nu ser jag ju när jag cyklar. Skulle kunna cykla flera mil nu ju, när jag ser något.
Längtar som tusan till helgen nästa vecka då vi åker till stugan på fredagen och sen har jag ridkurs på lördagen, sen tillbaka ut till stugan och mysa enda till onsdagen. Underbart!
På onsdag nästa vecka är det massage sen en efterlängtad permanent av mitt risiga hår. Äntligen ska jag få en sorts frisyr igen.
Jeanette hade skrivit till mig på Facebook. Dom har nu kommit på plats i sitt nya hus och hon undrade om inte vi ville komma förbi någon dag på lite mat. Och så kan barnen härja lite med varandra, det skiljer ju bara 1 ½ dygn mellan dem, Ronja och Milton. Ska bli skoj att träffa dem igen.
Nä, nu ska jag göra iordning mig här så jag är helt klar när Mats kommer. Måste dra på en gång om jag ska hinna putsa på hästen innan lektionen.

Vi hörs snart igen / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback