Duktiga jag

Nu har jag dammsugit, både uppe och nere. Klappar mig själv på ryggen!
Så nu är det fint tills Mats kommer hem från jobbet och om någon kommer hit imorgon.
Ska göra lite pasta och köttfärssås tills han kommer hem också. Mums!
Och förresten, Ronja kissade på pottan förut igen! Hon är ju bara för duktig min lilla dotter.
Hon har fått en fin vinteroverall av farmor och farfar idag. En röd och fin som tydligen har fått bäst i test
på Plus. Så nu hoppas vi att den ska leva upp till detta. Hon blev söt som en liten sockerbit i den i alla fall.
Och den är så bra för den är inte så tjock och otymplig utan ganska smidig.
Så nu ska jag införskaffa en underställ från POP som hon kan ha under. Sen behöver hon några vinter-
skor framöver, med lite skaft. Men det får bli farmöver, hon klarar sig med sina Vincent-skor tills
snön kommer.

Sötnos i sin nya röda overall, redo för vintern!


Vårt inbjudningskort till bröllopet. Texten är bara ett första utkast, så några ändringar kommer att göras, men annars så är det pretty much it.


Helt handgjort (av mig så klart) och väldigt personligt. Men ni fattar inte vad trist, jobbigt och svårt det är att sy i tjockare papper med så tjock tråd. Blä! Men det är det garanterat värt. Ska även göra festprogram, vigselprogram, menykort, placeringskort och tackkort sen. Bara att sätta igång! Nu är alla inbjudningar klara, så när som på det som ska vara inuti, men det ska ju bara skrivas ut från datorn, rivas till i kanterna och limmas på, så det går nog rätt så fort. Hoppas jag...
Glömde att berätta igår... Jag slipper att cykla till stallet något mer. Jag kan åka med Cecilia som åker förbi här uppe på Bossgårdsvägen ändå. Så det enda jag behöver göra är att gå upp och ställa mig vid brandstationen. Skönt! Det funkar iofs att cykla fortfarande, men hur skulle jag ha gjort om det blir snö och halka? Men nu är ju den biffen fixad. Vi fick även ett erbjudande av Helena om Hinni-kurs framöver. Jippi! Han är inte så farligt dyr heller, han tar 250 kr, sen vill Helena ha 100 kr i hästhya, och 350 kr är ju inte farligt. Jag sa gärna, men inte just nu. Jag måste spara lite pengar i sånt fall. Har liksom bränt alla mina pengar nu på kursen den 10 oktober, som btw kommer att bli sjukt rolig! Undra vilken häst jag får rida? Lite nervös är jag för att rida själv för Helena, men det ska nog gå bra :-) Nu ska jag betala in pengar för den kursen och mejla lite bilder från Marias möhippa till Helena.

Annars då? / Jossan

Kommentarer
Sara

Jättesöta inbjudningar =)



var är overallen ifrån?

2009-10-02 @ 21:45:51 | http://sarasrum.blogg.se/
Syster

Va fina dom vart korten =)

Ska bli skoj att få ett i posten och ännu skojigare att faktiskt få gå på bröllop för första gången :P



Pussa på Ronnie från "Mozza"



kramar

2009-10-02 @ 23:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback