Dålig stil...

Ja,vi har internet i stugan också, men det har varit så skönt att ta en paus från allt med bloggar osv. Imorgon åker vi hem igen efter några härliga dagar här ute i skärgården.
Lördagen och ridkursen var underbart rolig! Vi hade toppenväder hela dagen med sol och blå himmel. Kallt, visst men med långkalsonger och mössa gick det bra. Ja, det var det där med mössa... Jag hade min vanliga stallmössa som jag har haft i alla år. Den är rätt skitig och illa medfaren, men jag älskar den där mössan. Nu har den dock legat i "möss och vantlådan" i hallen sen förra hösten. Men jag tog på mig den och tänkte inte så mycket på det. Men när vi hade käkat så stod jag och tvättade händerna (jo, jag gjorde det innan maten också) och såg i spegeln att jag har fullt med röda prickar i pannan. Inget som kliade eller gjorde ont, bara röda prickar. Och bara i pannan, där jag har haft mössan. Tänkte inte så mycket mer på det utan gick ut i stallet och hade en underbar eftermiddag med Geisli. Höll koll på prickarna som bleknade under söndagen men på eftermiddagen/kvällen på söndagen så började det klia. Och jag har sedan dess fullt av små bulor i pannan precis där det var röda prickar tidigare. Det ser u som att jag har fullt med finnar i pannan, och det kliar. Har även kliat sönder i hårbotten, men det är värst i pannan. Nu undrar jag, VAD FANNS I MÖSSAN!? Skitskumt. Dessa små bulor som jag har i pannan nu har varken blivit sämre eller bättre sen i helgen och imorgon ringer jag vårdcentralen. Jag måste ju få någon sorts salva eller vad som helst. Jag vill INTE se ut så här! Särskilt inte när vi ska på Daniel och Marias bröllop i helgen och jag ska jobba hela söndagen. Jaja, hoppas det ordnar sig och att jag får komma till vårdcentralen så fort som möjligt.
Nog om den skiten. Kursen i lördags vad hur skoj som helst och jag red Geisli som sagt. Jag skulle ha ridit Rögg, men hon kändes som sagt lite trött i torsdags, så Helena valde att låta henne vila. Men jag hade hoppats på Geisli, så jag var tvärnöjd. Och det gick kanonbra för oss. Helena tyckte att det kändes som att vi tog ett steg i rätt riktning så att säga. God mat fick vi också till lunch. Och Helenas man, Micke hade bakat paj till eftermiddagsfikat. Mums!

Vi hörs / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback