Så typiskt!

Igår var vi som sagt inne i stan för bröllopsmässa tillsammans med Per och Carro. Men först var vi på Fräcka Fröken och käkade mumsig lunch. Trevligt! Sen promenerade vi till värmekyrkan för att gå på mässan, men det var så himla dött där. Då började Per och Mats att reta mig för att jag hade kollat fel på datum osv. Men jag visste att jag hade sett rätt, den 22 november. Dom googlade och det visar sig att mässan är inställd pga för dåligt intresse från utsällarna. så himla typiskt! Vi hade ju planerat och pratat om detta i evigheter och både vi och Per och Carro hade skaffat barnvakt. Men killarna fann sig snabbt (glada över att slippa att gå på bröllopsmässa antar jag) och drog till Media Markt. Sällan dom får tillfälle till detta då både jag och Carro hatar att går runt där i timmar och intresset för teknikprylar är ganska svalt från vår sida. Toppen tänkte vi och hade en tjejeftermiddag på stan tillsammans. Jag köpte skor på Nilson. Så himla snygga! Likdana som Carro fast svarta. Behövde verkligen skor eftersom jag tidigare på förmiddagen hade konstaterat att jag var tvungen att slänga mina vinterstövlar. Så det var perfekt! Carro inspirerade mig mig med dessa skor och hon är min idol så jag va tvungen att köpa likadana ;-D Perfekt till Stockholm med nya fräscha skor att göra stan i. Dom är grymt sköna också, like walking on clouds. Lovely! När killarna kom tillbaka till centrum efter att ha tömt Media Markt gick vi på Waynes och fikade mumsigt fika. Fick bli en latte för mig. Sällan jag dricker kaffe, men en riktig cafélatte är aldrig fel. Sammanfattningsvis en jättetrevlig eftermiddag tillsammans med vår toastmaster och vår toastmadame. Och bf (barnfritt) var det också, vilket är en lyx för småbarnsföräldrar.
I lördags var jag och Tessa och såg New Moon. Den avr underbart bra som väntat trots att det var jag, Tessa och hundra fjortisar som kladdat i ansiktet och skrivit New Moon överallt + två herrar i 60-års åldern som såg hyfsat malplacerade ut. Blev tyvärr inget av med att köra Ponte på dagen eftersom hästeländet hade gått och tappat en sko. Men hon kom ut hit istället och hälsade på Ronja som hon inte träffat på länge och vi lagade middag tillsammans. Mumsig räkpaj som Tessa nog gärna hade satt i sig själv om hon hade fått ;-P Efter bion gick vi hem till henne och kollade på Robinson innan min buss gick.
Idag har vi inte gjort så mycket än så länge. Farmor var här till Ronjas stora lycka. Min med för den delen så hon kunde lära mig att trä symaskinen som jag lånat av henne. Nu ska här fållas gardiner!

Tjing / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback