En liten uppdatering...

Jaa, jag får ursäkta för dålig uppdatering. Har inte riktigt haft lusten och i måndags slog jag inte ens igång datorn. Men vad har hänt då? Ronja fick vaccin mot svininfluensan igår och inte en grad feber eller något. Hon har varit precis som vanligt och har inte ens verkat öm på benet. Så himla skönt! Nästa vecka är det förhoppningsvis min och Mats tur att få spruta. Jag ska gå dit tillsammans med Mats mamma så vi kan hjälpas åt att hålla reda på Ronja och så får Mats och Bosse gå när dom kan komma ifrån jobbet. Det är ju lättare för oss som är hemma.
I söndags var jag på långritt. Sista ridningen för terminen och nu får jag vänta tills i februari, HUR SKA JAG KLARA MIG?! Jag får helt enkelt ta och göra det. Men trist är det. Långritten var underbar trots mulet väder och dimma, det var i alla fall varmt, +8. Men träningsvärken dagen efter var BRUTAL då kroppen inte längre är van att vara i sadeln i 2 och ½ timme, dessutom i skogen då man lätt spänner sig lite extra i nerförsbackar osv. Men så roligt var det och vi är ju ett sådant härligt gäng vi fyra + Helena som är världens bästa ridlärare.
Idag har vi varit i stan en sväng och köpt kuvert till bröllopsinbjudningarna + lite annat smått och gott. Bl a en till snuttefilt till Ronja, en likadan som den hon har. Den ska nu "mysas in" så att hon kan ha en på dagis i vår och en hemma.
Hittade även lite bra julklappar till Ronja på stan som jag ska köpa, men det blir efter löning.
På lördag ska jag och Tessa på New Moon och vi LÄNGTAR! Åh, det ska bli så spännande och jag tror att det är mer action i denna än i ettan. Får se vad det blir på dagen, stallet hos Ponte eller så kommer dom ut och hälsar på Ronja. På söndag sen är det bröllopsmässa i Värmekyrkan i stan och vi ska gå med Per, Carro och Sofia. Men först blir det lite lunch på Fräcka Fröken på Kungsgatan. UNDERBAR MAT! På förmiddagen ska vi på 11-fika hos farmor och farfar eftersom dom glömde både Ronja och Emils namnsdagar. Dessutom var det lite tunnt med besök på farsdag så det blir försenad farsdags- och namnsdagsfirande med kusinerna och respektive familjer. MYS!
På torsdag blir jag själv heeela kvällen. Mats ska bjuda sin syster på hockey, Linköping-Djurgården of course och kommer inte hem förens sent.
Ronja har fått nya rutiner vad gäller sovtid på kvällen. Hon har ju alltid gått och lagt sig mellan 20.00-20.30. Men nu försöker vi tidigarelägga det och att hon somnar vid 19.00-19.30 och vaknar lite tidigare. Dels för att vänja henne vid att gå upp tidigare på mornarna inför dagisstarten i vår men även för att det är vid den tiden som hon är trött och hennes "sovtåg" går då. Väntar vi då till 20.30 är hon pigg igen och vi har haft ett H-VETE med henne när hon skulle sova pga detta. Men nu verkar det ordna upp sig igen och det verkar som att detta mer passar henne och hennes behov. SKÖNT! Visst är det skönt att ligga till 8.30 eller till och meed 9.00 ibland på mornarna, men jag får väl utstå att kliva upp lite tidigare. Lika bra att börja vänja sig inför jobbstarten efter nyår. ÅÅÅHHH, jag gruvar mig lite för det... Hur ska det gå med allt? Känns som att det har hänt massor sen jag gick hem och nu ka man liksom lära om sig igen med Posten och Svenska Spel och allting. Det enda som är sig likt är kassan, tur det! Ska väl även ta mig an lite nya grejer när jag börjar som jag inte hållt på med förut, det ska däremot bli roligt! Skoj att få lära sig något nytt och att göra något annat för omväxlings skull. Visst, innerst inne vet jag ju att det kommer att ta ett par tre dagar så är jag inne i ruljansen igen med tidiga mornar och allt vad det innebär att jobba, men det är en lite klump i magen på mig som jag inte riktigt blir av med. Känns skönt att veta att jag går ner på 75% i mars.

PUST! / Jossan

Kommentarer
Sara

skönt att ni lyckats få ordning på nattningarna. Max somnar mellan 20.30 och 21. Svårt att få det tidigare tycker jag. men så småningom får man väl ordna det. jag sover gärna länge på morgonen så passar mig ganska bra att vi sover till ca 8. är ju dessutom lång tid kvar tills han börjar på dagis.



skönt att hon inte fick några biverkningar. Max har fått sprutan idag så får se imorn hur han mår.

2009-11-18 @ 22:30:17 | http://sarasrum.blogg.se/
Åsa

Shit vad du hinner med på dagarna syster! Och det där med jobbet...det sitter i bakhuvudet någonstans så det kommer inte bli några problem :) Men mera bilder på bloggen, kom igen nu vi vill se mer Ronja!! ;) Puss och kram!

2009-11-19 @ 17:53:02 | http://katewellings.blogg.se/
Åsa

Har du förresten sett vad den här heter :) http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50160393

2009-11-19 @ 17:55:27 | http://katewellings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback