En härlig spontandag!

Vaknade vid strax innan 8 imorse och bestämde mig för att gå på öppna förskolan. Jag brukar inte gå på onsdagar eftersom Mats är ledig då. Men idag är han på kurs i Linköping igen, så vi gick till Brita. Idag var vi många barn. Det brukar det vara på onsdagar och idag var det även Apoteksinformation inför sommaren. Så det var roligt. Träffa lite andra mammor och barn som inte brukar vara där på torsdagarna. Vi sjöng och fikade efter informationen. Ronja somnade på hemvägen i vagnen sen så jag ställde henne på baksidan, medans jag satte mig på altanen och åt lite sallad. Sen gick jag på affärn för att handla några delar och på hemvägen ringde farmor och undrade om vi inte ville komma dit en sväng. Sagt och gjort! Vi gick över dit och jag åt (igen) en supergod lunch. Sen vandrade vi hemåt och nu är vi hemma sen en liten stund tillbaka. Jag som trodde att vi bara skulle göra ingenting idag, men så har vi haft en massa för oss. Roligt! Jag gillar spontana saker.
Så nu sitter jag här... Ska strax hänga tvätten, sen vet jag inte. Skulle behöva dammsuga, men det brukar Mats vilja göra nu för tiden sen vi köpte en ny dammsugare. Visst, fine by me. Jag diskar gärna och gör fint i köket. Det är min grej.
Det är så himla jobbigt nu för jag har läst ut alla böcker jag har om Stephanie Plum. Nu väntar jag på att tolfte boken ska komma som pocket på Akademibokhandeln inne i stan. Nr 13 och 14 sen får jag köpa inbundna. Vägrar vänta tills dom kommer på pocket. Det kan ju ta hur lång tid som helst! Jag har Stephanie-abstinens! Finns ingen som skriver som Janet Evanovich! Remeber that! VAD SKA JAG LÄSA NU?! Paniiiik. Jag måste ju läsa. Får rota fram något i bokhyllan. Kanske Sagan om ringen-triologin...på engelska kanske? Nej tack, då läser jag i ett decennium innan jag är färdig.

Over and out / Jossan

Kommentarer
Sara

oj hur hinner du läser så mycket?



Härligt att ta dagen som den kommer!

2009-05-13 @ 20:04:37 | http://sarasrum.blogg.se/
Tuss

Det låter som du å tjejen haft en riktigt skön dag. Ja men det skulle ju vara super nice om jag kunde komma ner då när du fyller år. Jag tycker vi bokar det!!! =)



Puss å kram finaste Du

2009-05-13 @ 20:39:38 | http://tingelingtuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback