What a shitty weather!

Då hade man läst sig till att det skulle bli +7 och sol. Men ICKE! Vaknade imorse och vinklade på persiennen, TOTALT IGENMULET OCH SPÖREGN! Fy tusan säger jag bara. Hade lust att gå och lägga mig igen. Men det vill einte Ronja. Tyvärr! Men en ljuspunkt i alla fall i detta mörker. Taklampan till Ronjas rum kom med Posten på förmiddagen. Den är beställd från barnparadiset.se och är helt underbar. Kommer att passa toppenfin i Ronjas rum.



Den fanns ju även i rosa, men där satte Mats stopp, till min stora besvikelse. Men jag är nöjd med lampan, trots att den är vit. Ronja sover nu, men ska väl snart vakna till för lite lunch. Hon VÄGRAR fortfarande något annat än gröt. Vi testade Biff Stroganoff igår och iförrgår, men hon bara spottar och fräser. Typiskt! Men hon får väl äta sin havregröt tre ggr om dagen då, om hon trivs med det.
Mitt nya projekt är att köpa en ny cykel! Jag ska nu börja spara pengar för att köpa en. Jag har kollat in lite olkia modeller och kommit fram till att jag vill ha en riktig "kärringcykel" som man sitter lite mer upprätt på, och så får det mer än gärna vara cykelkorg där fram, så man kan ha handväska där. Och så måste jag ju naturligtvis ha en cykelbarnstol till Ronja. Oj oj oj, vad vi ska cykla sen. Kanske cyklar enda in till stan (2,5 mil) om man har en bra dag. Eller så kanske inte... :-D

Mera inredning.

Av detta tyg ska Ronja få gardiner. En riktig prinsessgardin, endast värdig en riktig prinsessa!


Denna lampa från svenskabarnrum.se funderar jag på. Den ska stå på fönsterbrädan.


Och även denna klädhängare, som är i samma serie som lampan. (Jag tror att jag har spolat klädträdet som jag visat i ett tidigare inlägg. Roligare med saker ur samma serie.)


Ja, det är vad som är på gång för tillfället till ronjas rum. Det är ju verkligen SJUKT roligt att planera barnrum. Synd att man inte har obegränsat med pengar, då hade man kunnat köpa alla saker man ville utan att blinka. Men det hade nog inte varit roligt i längden heller.
För övrigt, mina bröst känns bättre idag. Visst är dom ömma, men mycket bättre. Så jag tror att det har börjat lägga sig nu. Så himla skönt!
Jag och Mats kör ett avsnitt om kvällen nu av the Shield, sjätte säsongen. Galet bra polisserie om korrupta snutar USAs slum. Helt underbar! Michael Chiklis gör rollen som hårdkokta Vic Mackey strålande. Plus i kanten för att han är badboy sexy ;-) Se denna serie om ni inte sett den. Man fastnar i den, jag lovar. Vi har lurat in Pelle pch Sofia i the Shield-träsket också. Och där kan ingen höra dig skrika... MOHAHAHA!



Oversized teeth / Jossan

Kommentarer
Sara

det kommer bli riktigt fint på Ronjas rum =)



Här var det först soligt och sen mulet men när jag gick ut var det strålande sol. Så härligt!!



det enda som är gott i euroshopperserien är deras brieost. Den är verkligen prisvärd.

2009-03-17 @ 13:26:01 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback