Vad göra?

Det blåser som bara den och det snöar igen. Mats hade nästan frusit ihjäl imorse när han gick till jobbet. Jag tror att vi stannar inne idag. Så himla tråkigt bara, men desto mer hinner man i huset. Jag ska plocka och fixa lite hade jag tänkt, städa och så. Kanske ska man baka? Jag ska ju få besök nästa vecka, då måste man ha något att bjuda på. Jag har visserligen chokladrutor och kanelbullar i frysen, men jag vill ha något mer.
Imorgon ska jag, Ronja och farmor på bytardagar. Se om man kan hitta några fina begagnade kläder. Mats och Bosse ska åka ut till landet och hämta hem min gamla säng. Mamma, pappa och syster måste ha något att sova på när dom kommer i påsk. Eller ja, dom ska ju inte sova alla tre i en 1,20-säng, men någon av dem i alla fall. Jag och Mats håller på att längta ihjäl oss till påsk då Timrå-maffian kommer neröver. Det ska bli så himla roligt att få visa upp huset osv. Och ge mamma/mormor hennes något försenade presenter, Hoppas hon gillar dem! Vi håller tummarna för fint väder så man kan gå långa härliga promenader.
Nu ska jag fortsätta läsa min bok och dricka Loka päron innan Ronja vaknar och friden är slut. Så skönt när man får sitta ner i lugn och ro en stund så här på förmiddagen och allt känns som förr, innan man fick barn. Fast det är klart, då var man ju sällan hemma på förmiddagarna. Jaja, skit samma, nu ska jag inte fördjupa mig mer i det.

Later / Jossan

Kommentarer
Sara

Blåser och snöar här med! SÅ otroligt tråkigt väder



Jag gillar dessa stunder på förmiddan när Max sover och det bara är jag och datorn =)

2009-03-27 @ 10:39:45 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback