Så här är det

Tänkte att jag skulle berätta lite hur Ronjas dagar ser ut nu för tiden.

8.00-8.30 vaknar
8.30-9.00 majsvälling, 200 ml.
10.30-11.00 gröt med äpple-päron-aprikos
11.00-13.00 sover
13.30-14.00 lunch (1 hel burk barnmat, stor) + efterrätt i form av Nestlé Frutti (½ burk)
15.30-16.00 gröt med äpple-päron-aprikos
16.00-17.00 sover (ibland mindre än 1 timme)
17.30 middag (1 hel barnmatsburk, stor) + efterrätt (½ burk)
20.00 havrevälling, 200 ml.
Sen, GOD NATT!

Ibland byts gröten ut mot Semper mellanmål med frukt, youghurt och havre. Och ibland om hon inte är mätt efter det får hon en halv mosad banan blandad med ett par teskedar Keso. Och vatten till måltiderna. Har inte testat fruktdrycker och dylikt som finns på marknaden från 4 månader då jag anser att det är onödigt att blanda in söta drycker tidigare än nödvändigt! Men det är bara min åsikt... Visst, det är säkert bara naturligt socker och yada, yada, yada, men jag tycker det känns fruktansvärt onödigt om inte behovet finns. Sötsuget kommer att komma vare sig man vill eller inte, så då kan man ju dra ut på det lite extra. That´s my oppinion! :-)

Senare, när Ronja har somnat förhoppningsvis i tid, så ska jag och Mats göra räkbaguetter. MUMS! Och så har vi faktiskt köpt både läsk och godis. Drack en cola igår för första gången på flera veckor. Visst var det gott, men inte SÅ gott. Så ikväll blir det myskväll framför teven med massa gott och Sopranos i dvdspelaren. Vilken helkväll!

"Tjenoxen" / Jossan

Kommentarer
Sara

tycker också det är onödigt att blanda in söta drycker. Max får bara vatten att dricka

2009-06-20 @ 23:59:25 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback