Lugnet efter stormen

Nu sussar Ronja sött. Mats duschar och jag sitter här, njuter av tystnaden och känner mig duktig eftersom jag gjort skinande rent i köket efter bak och midag. Det är så skönt att komma in där på morgonen då!
Tack Anna-Lena för dukarna. Vi bestämde oss för den största som var vit i botten. Resten skickar jag väl med Mats tillbaka till jobbet så får du ta hem dem igen. Jag kan ju komma och inventera igen om det är så att jag vill ha fler sen, men nu räcker det för stunden med denna. TACK!
Wiiieee, pratade med Tessa idag på eftermiddagen och hon har fått med Matilda på förfest med Guitar Hero också. SKOJ! Vi har ju bestämt oss för att festa den 27. Har frågat Carro också, men hon vet inte än om hon får för sin sambo :-D Men jag, Tessa, Micke och Matilda är i alla fall klara för jordgubbsmojitos och Guitar Hero all night long. Sen blir det väl nån utgång också säkert. Men det är ju alltid som roligast på förfesterna ändå, så vi får la se. Skoj ska det i alla fall bli och jag längtar. Det var så länge sen jag verkligen festade loss. Inte för att det är nåt jag längtar efter dagligen, men ibland så här på sommaren så blir man sugen. Och förhoppningsvis blir det måttligt med dricka också... Ska bli spännande för Mats som blir ensam med Ronja hela dagen + natten. Men hon sover ju så bra på nätterna så det ska inte vara några problem för honom. Jag sover över hos Tessa och Micke. Orka sitta på bussen mitt i natten liksom...NOT!
Jag är helt såld på John Ajvide Lindqvist nu efter att ha läst Låt den rätte komma in. Vilken glädje när jag upptäckte att han läser sin novellsamling Pappersväggar i P4 på mornarna. Jippi! Så varje morgon kl 9.15 sitter jag klistrad framför radion och lyssnar helt hänförd på hans noveller. Love them, love him! Men naturligtvis är det ALLTID då som Ronja börjar föra oväsen och jag höjer volymen mer och mer men så även Ronja tyvärr. Men man kan lyssna på dem på nätet, så jag får väl göra det om jag känner att jag har missat mycket. Lyssna på honom!
Nu ska vi se på dokumentär om andra världskriget en stund, sen nanna kudde. Hoppas att jag ska sova bra inatt, och INTE må illa. Detta börjar bli jobbigt...

Kramar till eder alla / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback