Sista dagen

Imorgon börjar Mats jobba igen. Jag har plockat in svartvinbär från vår trädgård idag. Jag tömde bara en buske, och fick ihop ca 3 liter. Jag ska göra saft och gelé. Men jag har två buskar kvar att plocka, och dom är båda översållade med bär. Drygt och tråkigt göra, men känns tråkigt att låta bären förfaras. Så nu ska jag bli husligheten själv och safta och sylta. Så himla duktigt av mig.
På eftermiddagen har vi promenerat en sväng. Det är varmt och skönt idag så vi köpte en glass. Så här sista dagen på semestern. Och så var vi i lekparken längre upp på gatan och gungade. Det gillade Ronja!
Just nu är Daniel här och det diskuteras svensexa ute på altanen. Jag och Ronja är inne. När killarna är klara och Daniel har dragit ska vi ta itu med alla kartonger som vi hämtade uppe hos mamma och pappa. Jag vet ju vad som är i alla och det är mestadels böcker, vilket är lättuppackat, men tråååkigt. Sen blir det pannkaka till middag med mammas hallonsylt. Vi hade slut på hallonsylten som hon hade med sig i höstas, men nu fick vi med oss en stor burk. Så nu kan vi äta pannkaka igen. Innan vi fick mammas sylt så har vi ätit Önos hallonsylt och varit nöjda med det. Men nu när man har ätit hemlagad sylt så har man blivit bortskämd och det var svårt att köpt sylt igen. Tur att vi blev räddade!
Jaha, efter ett helt meningslöst inlägg om sylt (!) ska jag nu lämna datorn.

Tjing / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback