Lugn och ro

Ronja sover och här sitter jag och gör inget nyttigt alls. Mats kommer snart hem på lunch.
Har försökt få tag på en tant på kommunen om dagisplats, men hon var på semester. Vi får avvakta och se. Hoppas på att kunna få inskolning i mars, annars styper hela vår plan.
Mejlade Helena om ny mejladress i helgen och hon svarade att snart kommer info om höstens lektioner. Jag längtar! Det ska bli så härligt att få rida igen. Just nu drömmer jag om en foderhäst... DET skulle vara något för mig! Men men, den som väntar på nåt gott...
Senare, när Ronja har sussat klart ska vi gå bort på bibblan. När jag var hemma hos mamma så hittade jag min gamla bok Skuggan över stenbänken av Maria Gripe, och den har jag läst ut. Så nu vill jag låna resten av böckerna i Skugg-serien. Jo, jag vet att det är barn/ungdomsböcker, men dom är jäkligt bra. Just nu läser jag Visions of the Sugar Plum´s. Det är jobbigt att läsa på engelska och man måste hela tiden vara koncentrerad, annars fattar man inte och man får gå tillbaka och läsa om igen.
Imorgon ska Ronja på bvc. Ska bli spännande att se vad hon väger osv. Hon har ju verkligen svällt upp och blivit bastant! Jag ska även lämna ett urinprov för en vidare utredning på mina njurar. Håll tummarna för att det inte är nåt! Jag är nervös... Vet att jag inte borde vara det, men jag inte hjälpa det.

Avslutar med en actionbild på Ronja från morfars kök. Vilka bissingar!


Bye for now / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback