Vi har varit SÅÅ duktiga!

Hela eftermiddagen/kvällen efter att Mats kom hem från jobbet har vi jobbat som svin i köket! Vi har packat ner så gott som allt porslin. Jag ska väl ha lite imorgon också att äta frukost på, men det mesta är nerpackat. Och jag har torkat ur alla skåp utom kastrull-skåpet. Ronja har varit med och suttit i babysittern med sin bileksak och pratat och varit så snäll. Så mycket i köket är gjort nu. Men än är det mycket kvar. Målet är ju att inte ha så mycket kvar att städa på lördag efter att vi flyttat alla saker. Vi kommer ju att behöva åka in hit till lägenheten igen. Men vi vill göra det på lördagen direkt efter flytten så vi slipper det på söndagen. Då vill vi ju vara i huset och fixa och inte hålla på med tråkigt flyttstäd. Vi kommer ju att vara här inne i stan onsdag, tordag och fredag nu i veckan också. Så vi kämpar på! Och allt är välplanerat, in i minsta detalj.
På onsdag måste jag se Arga snickarn. Dom sätter upp en sjukt snygg tapet då! Det måste ses och så måste jag ta reda på var i från den kommer. Tittade nyss på Design: Simon och Thomas. Det blev snyggt, men inget jag inspirerades av direkt. Nästa vecka efter några ärenden här i stan ska vi åka på PeGes och kolla tapeter, främst till vardagsrummet. Det är ju det rummet som vi inte har någon aning om alls vad vi vill ha. De andra rummen är jag ganska klar med. Men vi måste tapetsera vardagsrummet ganska på en gång eftersom värmepumpen ska sitta där. Vi får se vad vi hittar och vad dom har för förslag.

God natt / Jåz

Kommentarer
Sara

Svar på din kommentar i min blogg: Nej han vill inte sova på mage. Men han somnar alltid på sida och på dagarna om han sover i sängen så sover han på sida hela tiden men på nätterna brukar han vända sig till rygg. Men vaknar han och jag försöker få honom att somna igen så är det sida som gäller. Han har platt bakhuvud så då började vi med att lägga honom på sida och nu vill han ligga så jämt =) Och huvudet har blivit bättre tycker jag

2009-01-26 @ 22:50:57 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback