Peter - the king of rock!

Vilken absolut underbar upplevelse det var igår! Vi lyfte taket på De Geer-hallen. HELT UNDERBART! Vi stod upp hela nadra akten och klappade och hoppade som dårar. Min händer är helt ömma idag efter alla applåder. Nu sitter jag och rockar lite Queen för att komma i rätt stämning. Just nu är det Bohemian Rhapsody som rullar. Vilken låt. Och vad bra dom gjorde den live igår. Mazz Murray, vilken pipa på den tjejen alltså. Så liten och så stor röst! Sprang på RG i pausvimmlet och han var uppklädd och lika exalterad som oss. Tror väl det, tänk att ha en såndan duktig kusin alltså.
Peter är verkligen älskad här i Norrköping. Snacka om att han har sin publik här alltså. Längtar redan till årets sommarkonsert i S:t Anna-kyrka. Jag funderar på att tälta utan för an vecka innan för att få bra platser :-D För vilken skillnad det är när man sitter långt fram på konserter. Igår satt vi ju på allra första raden. Vi satt ju i orkesterdiket, som dom hade byggt över med plankor. Vi var så nära scenen så att vi hade kunnat sträcka oss fram och ta på artisterna. Hur coolt som helst! I fjol i kyrkan så satt vi ju så långt bak så man såg knappt nåt alls. Dessutom vad jag ganska stortjock om magen med Ronja så att sitta på hårda kyrkbänkar var väl ingen höjdare. Men i år blir det bättre!
Denna dagen är jag Queen-frälst (mer än vanligt) och Peter Johansson är bäst! Finns ingen som honom vad gäller artisteri. Det allra bästa: dom kommer att släppa en live-skiva från konserten igår. Den ska vi absolut köpa!

Länge leve Freddie / Jossan

Kommentarer
Anonym

Jaha, då vet jag på ett ungefär vem det är=) Ha en underbar söndag, kram kram

2009-01-25 @ 15:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback