Hysteri!

Äntligen har Ronja tystnat! Hon har varit helt hysterisk och jag var nästan gråtfärdig och visste inte vad jag skulle göra. Jag gick upp på stan för att köpa linsvätska och beställa nya linser. Och så blev jag stående på Synsam lite länge, och då ledsnade Ronja till slut. Och när jag kom ut där i från var hon gnällig och ville inte alls ligga i vagnen. Så jag tänkte att jag svänger in på Drömgården och hälsar på Sofia. Där kunde jag plocka upp henne ur vagnen och ta av mössan och jag märkte att hon var svettig. Men så fort hon fick komma upp och träffa Sofia så var hon så charmig och log och pratade. Men så la jag ner henne i vagnen igen och då började hon på en gång att gråta. Från Drömgården och hem är det inte långt, men vägen har aldrig känts så lång. Hon skrek oavbrutet hela vägen hem. Och det var hennes hysteriska skrik. Jag var helt svettig innan jag kom hem och folk glodde efter mig.
Väl hemma så fortsatte vrålet och blev bara värre och värre. Hon skrek och grät så hon inte kunde andas och tårarna sprutade. Men jag var ju tvungen att lägga henne ner när jag fixade ersättning. Jag hade ammat hela förmiddagen och det var det sista jag gjorde innan jag gick hemifrån. Så jag hade inte så mycket mjölk kvar. Men det tar ju ett tag att fixa iordning och så ska det ju svalna osv. Medans det kallnade så passade jag på att byta blöja. Och då kissade hon NATURLIGTVIS precis när jag tagit av blöjan! Fortfarande hysteriskt skrikande! Vilken pärs... Jag var helt genomsvett och det var hon också efter allt skrik.
Till slut var maten äntligen färdig och hon fick äta. Tydligen var hon helt utsvulten, för när hon fick mat så blev hon tyst. Nu har hon däckat på soffan efter maten. Hon blev antagligen helt slut av att skrika så mycket, så länge. Hon ligger fortfarande och hulkar lite i sömnen. Men jag hoppas att hon ska falla in i djupare sömn snart. Stackars lilla Ronja...
Jag är också helt färdig. Det är inte lätt att vara mamma jämt. Det får man bittert erfara ibland...
Ikväll är det Bygglov på 4:an och den är det Såld på hus på 4+. Snart har Design: Simon och Thomas säsongspremiär. Dom är bäst! Älskar deras program. Det är mycket inredning och sådant som man kollar på nu, för att få inspiration och idéer till huset. Men jag har ju min privata inredningshjälp, Sofia. Köket börjar sakta men säkert ta form i mitt huvud nu också. Jag börjar bli ganska klar med vad jag vill ha. Men vad vill Mats ha? Ja, det kan man fråga sig :-D

SNART / Jossan

Kommentarer
Sara

Usch så jobbigt när de skriker! Tur att det var något så enkelt som mat, men känner igen det där och vad stressad man blir när man ska förbereda flaskan. Vi ser till att alltid ha vatten i en termos som är lagom avsvalnat men ibland glömmer jag och det har hänt att jag fuskat med kranvatten som jag värmer när det riktigt krisar.



Jag har svarat på din kommentar i min blogg men kan svara här med: vi har börjat med gröt lite innan 4 månader på bvc´s inrådan då han krånglar mycket med flaskan och inte vill äta ordentligt =)

2009-01-20 @ 17:02:03 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback